Gå til innhold

Skinoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i perioder plaget med urenheter i huden på et område i ansiktet. Har fått Skinoren som hjelper utrolig bra, men den må brukes jevnlig i lenger periode for å ha best effekt. Er det noen som har brukt denne kremen i svangerskapet, eller vet om man ikke bør bruke den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står i felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt, da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier indikerer ikke reproduksjonstoksiske effekter. Liten eller ingen absorpsjon gjennom hud indikerer at preparatet ikke forårsaker reproduksjonstoksiske effekter. Overgang i morsmelk: Ettersom systemisk eksponering etter lokal (kutan) administrering av azelainsyre anses å være minimal, kan preparatet brukes under amming.

Du kan lese selv på fellekatalogen.no

Skrevet

Takk for svar! Fikk bare litt dårlig samvittighet for å ha brukt det i begynnelsen av graviditeten (før jeg viste om den). Men det ser jo ikke akurat farlig ut når en ser på det som står der. Men kan kanskje være greit å diskutere det med legen (noe jeg selvsagt glemte å gjøre på forrige kontroll)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...