Mammahjertet Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Noen her som vet litt om trening og graviditet? Jeg trente de første seks mnd av mitt forrige svangerskap, og trente frem til uke 5 i dette. Da ble jeg kvalm og svimmel og har vært i elendig form siden. Det begynner heldigvis og bli bedre nå, og jeg gleder meg til å sette igang med trening igjen. Men... nå er det jo faktisk neste 12 uker siden jeg gjorde noe særlig annet enn å ligge på sofaen da... Hvordan bør jeg starte opp igjen og hva bør jeg gjøre? Før jeg visste jeg var gravid løp jeg en del, var litt på spinning og pilates og trente litt styrke. Har medlemskap på treningssenter og det er der jeg har tenkt å trene. Noen gode tips? Ser for meg å trene ca tre ganger i uken. Jeg skal også gifte meg seks mnd etter termin så alt som kan gjøre den jobben etter fødselen lettere mottas med takk ;-)
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg trener spinning og litt body-pump eller andre fellestimer med styrke til vanlig. Men orket ikke trene (gikk turer,da) jeg heller i 1. tri. Syns det er vanskelig å vite hvordan jeg skal trene som gravid. Det problemet har jeg egentlig løst i dag, for nå har jeg vært på senteret mitt og fått treningsprogram av en treningsveileder. Han var kjempeflink og hadde gode kunnskaper om gravide og trening. Anbefaler deg å gjøre det samme siden du er medlem på treingssenter, regner med at det er tilbud om veiledning der. Det er en del ting man ikke bør gjøre som gravid og det er veldig greit å ha et program som er tilpasset situasjonen.
Axus' girlfriend Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Tror du bør ta deg en prat med de på treningssentret ditt. Mener jeg har hørt at det ikke nødvendigvis er noe særlig å begynne med hard trening om man har vært inaktiv en stund. Om du har vært uten aktivitet i 12uker, så er faktisk dette en god stund - og atrofi av musklene har startet (tap av muskelmasse). Men kredd til deg som faktisk skal begynne igjen!Jeg har ikke trent siden uke16, og kommer sikkert ikke til å trene før etter fødselen;)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 1.tri gidda jeg ikke trene, gikk kun lange turer, hadde ikke overskudd til noe annet.. Nå er jeg mest på spinn, i tillegg til å gå turer..Skulle så gjerne fått trent litt hardere/oftere, blir litt rastløs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå