:-)))) Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Kort fortalt, jeg har alltid hatt et godt forhold til min svigerinne. Men hun fikk seg en ny kjaereste og har forandret seg endel, slik at jeg synes det kan vaere plagsomt. Hennes nye mann er veldig opptatt av penger og det er hun blitt og. De tjener veldig bra og har nettopp kjöpt seg hus. Greit nok, men det blir endel kommentarer som oser 'vi er bedre enn dere' av dem. Vi har tre barn, de ingen. Vi bor i leilighet og har lite plass og kun en inntekt, men det er greit for jeg storkoser meg hjemme med barna selv om det blir trangt ökonomisk. Sist gang vi treftes, klarte hun à si fölgende: hun fikk sà vondt av eldstejenta vàr sist gang vi var pà besök hos dem (da hadde de nettopp kjöpt hus) fordi datteren vàr hadde sagt at det var sà fint hus og fin hage og at det önsket hun seg og. Og da syntes min svigerinne litt synd pà henne fordi de hadde hus, mens vi ikke kunne tilby barna vàre det. Hört pà maken!!! Jeg prövde à late som ingen ting, men det gjorde faktisk veldig vondt at hun sa noe slikt til meg. Akkurat som om det er det eneste som teller.... Endel slike smàkommentarer kommer fra deres side, og det gjör at avstanden mellom oss blir större og större. Og nà har de lyst à ta med eldstejenta pà week-end tur til et stort badeland, og det skal vaere bursdagspresangen hennes. Og min reaksjon var da at jeg ikke hadde lyst fordi jeg bl.a er redd for at de skal "overbevise" datteren vàr om at penger er det som teller osv. Ikke vanskelig à lokke med barn ned den gata. Og at datteren vàr fàr slike ting hos dem og ikke hos oss osv. Litt vanskelig à forklare,men jeg önsker jo at hun kan fà oppleve dette badelandet, men skulle önske at det var med oss og ikke med dem, i hvert fall ikke med den holdningen de har for tiden. Overreagerer jeg?
Trollemor og snuppa! Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg skjønner følelsen din og hadde sikkert tenkt akkurat det samme... Er veldig lett å la unger tro at lykken er en fet bankkonto! Er svigerinnen din en person det hadde gått an å snakke med om disse tingene.. Kanskje mannen din kunne gjort det? Og blir det ikke litt rart i forhold til de andre barna at hun skal på badeland og ikke de andre.. selv om det er bursdagspresang.. Vanskelig dette, men jeg ville nok snakket med dem hvis jeg hadde følt at det hadde vært et stort problem!
:-)))) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2007 I forhold til de andre barna blir det ikke noe problem, fordi aldersforskjellen er sà stor. Men det er ikke noe à snakke med dem om, fordi mannen er virkelig sànn av natur. Det viktigste i livet er dyre biler, ferier langt vekke, og slike ting som man trenger penger til. Föler at jeg kanskje virker misunnelig, men det er ikke tilfelle. Ville heller ha tiden hjemme med barna enn à jobbe meg i hjel og ikke se dem. Men deres kommentarer gjör vondt, og de skal alltid "gjöre" store ting med datteren vàr. Holder ikke à gà pà kino liksom. Nei, de skal vise pengene sine. Har litt lyst til à si nei, men föler at jeg da fraröver datteren min denne opplevelsen. Men synes de kanskje kunne dratt pà en dagstur i hvert fall, bör ikke ha med hele hotellpakka. Og nàr jeg vet at mannen hennes ikke tàler mannen min (dvs. broren til min svigerinne) og synes han er en stor dust som ikke har klart seg bra ökonomisk i livet, sà synes jeg de kan fort ha en for stor pàvirkning pà datteren vàr. Er litt redd for det
:-)))) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 dytter litt igjen jeg....er d jeg som overreagerer kanskje?
___ Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Jeg synes kansje du overdriver litt ut fra det du forteller her. Svigerinna di ønsker jo bare å gjøre noe hyggelig sammen med datteren din. Jeg tror ikke du skal være redd for at datteren din blir "fordervet" av en sån tur. Prat litt om at det er synd på svigerinnen og svogeren din som ikke har barn og må nøye seg med materielle ting. Jeg tror det er større fare for at barn blir veldig opptatt av dyre ting og penger hvis de aldri får være med på sånt enn om de får det av og til, uavhenge av om det er foreldrene eller andre som er giverene.
:-)))) Skrevet 5. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2007 Ja, det kan jeg jo vaere enig i. Jeg tror nok ogsà jeg reagerer slik fordi jeg synes det er synd at det ikke er vi som foreldre som kan ta henne med pà mange slike ting, og at det er noen andre enn meg som fàr dele de opplevelsene med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå