Krokka og prinsessa Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Her ventet vi 3 uker etter fødselen før vi prøvde smukk. Men hun vil ikke ha!! Vi har prøvd mange ulike merker, "deign/modeller" og både silikon og lateks. Men NEI! Vi prøver å holde den i munnen, men spytter ut så fort vi slipper den. Tror hun ville roet seg lettere om natta dersom hun tok den, for hun ligger å "småsuterer", også når hun er mett.... Trenger masse råd!
Forskeren Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg har to barn som heller ikke har tatt smokk. Med første ventet jeg de anbefalte 4 ukene (hadde litt ammetrøbbel i starten), men det gikk ikke. Men andremann, klok av skade, stappet jeg inn smokk etter 6 dager. Han sugde litt på den da, men kan telle på en hånd de gangene han har brukt smokk, er nå 5 mnd..... Han totter litt av og til, men klarer seg som regel uten den også. Mange fordeler uten smokk også, da, bare så det er sagt, man slipper å tenke på å ha ren smokk tilgjengelig hele tiden og man slipper avvenning. MEN ser helt klart fordeler også, som at barnet roer seg lettere, og lettere med barnevakt. Har ikke annet råd enn å fortsette å "trene" med ulike typer (her var det NUK som falt mest i smak, så lenge det varte...) eller bare innse at ikke alle barn liker smokk!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 hun trenger jo ikke smokk!! det er praktisk men det går greit uten oxo. min får ikke smokk- hun vil ikke ha heller prøvde alle slags forskjellige....
opelvectra Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Min gutt tok heller ikke smokk, men jeg tok vare på dem og prøvde sånn en gang i blant for og se om han ville ha.. Da han var 3-4 mnd tok han plutselig smokk og vil ha den hele tiden..
knøtta Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Prøv med en større smokk, vår jente spyttet også ut smokken inntil vi ga henne det, den passa liksom bedre.
Krokka og prinsessa Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Men hun brekker seg bare. Til alle typene.
Luans mamma Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Min også bare brakk seg og spytta den ut. Jeg prøvde og prøvde når han skulle sove... Så plutselig da han ble 3 mnd tok han den. Her er det NUK som er favoritten =) Han bruker den i grunn veldig lite. Kun når han skal sove på dagen, og det er ca. 2 lurer.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Min og ville ikke ta smukket i beggynelsen. han spyttet den ut hele tiden. men jeg prøde hver dag samme smukk og etter hver han ble så avhengi av smokken at han vil ikke slutte nå.
tvilling73, 05/07 Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Her fikk eldstejenta på 22 mnd tutt når hun var 5 dager, da lå hun på nyfødt avd og de gav henne pga hun skulle ha gulsot behandling. Der gikk ammingen tilslutt skeis.. Klok av skade har vi nå ventet, nå er hun 3 uker og nekter å ta smokk.. Jeg har kokt opp det gamle lageret med tutter som eldste fekk prøve, vi fant nemlig ikke den tutten som nyfødt hadde noen plass. Fant den tilslutt i en skuff på ett apotek her.. Trøst heter den men den vil ikke minsten ha.. Fikk nettopp ett råd fra ei om å prøve en spesiell til Bambino, skal se om jeg finner den i morgen http://www.bambino-mam.se/show.php?id=33891 De hadde stressa 7 uker før han tok denne smokken, og kun den.. Nå skal minsten her bare bæres og det trengte ikke storesøster så vi savner tutten!!!
Krokka og prinsessa Skrevet 6. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2007 her er det også bæring som gjelder.... Håper hun tar smukken etterhvert... Men det er dyrt å prøve alskens greier altså!
Yrha Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Gutten min ville heller ikke ha smokk, men etter 2 mnd så merket vi at behovet ble mindre uansett (han fikk mindre sugebehov og roet seg fortere). Nå er jeg glad for at han ikke bruker smokk, fordi jeg ser hvordan venninner med babyer styrer med smokkene hele tida. Er jo fordeler også, men ikke se på det som noen krise hvis hun ikke vil ha
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #12 Skrevet 6. november 2007 Heisann. Vi har to små. Førstemann tok smokk etter seks uker.... Og vi prøvde iherdig fra dag 1. Han hadde et enormt sugebehov. Holdt på å bli gal. HAn er nå snart tre og suger gjerne like panisk på smokken om han får lov, men nå er det bare på natta han får lov til å ha den. Nr to fikk også smokk fra dag 1, men han nekter plent. Han er nå 8mnd og nekter fortsatt....... Så vi prøver ikke mere med det. Savner smokken til tider. Særlog hvis han slår seg vrang og hyler ordentlig. Har liksom ikke noe å putte i munnen for å dempe lyden. Kan jo ikke få pupp i tide og utide heller. Så da blir det trøst og hyl. Men viser seg at han stort set roer seg veldig fort. Gjerne raskere enn smukkegutten. Og denne gangen slipper vi kampen om smokkeavvenning. Og den største fordelen: Vi trenger ikke stå opp på natta for å gi han smokk som faller ut!!!!!!!!!! Noe vi ofte måtte med førstemann...... Han har et saueskinn i senga si, og det koser og sutter han på..... merkelig, men han er fornøyd:-) Småsutringa går over etterhvert.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå