Gå til innhold

Samtale med jordmor 3 mnd etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ringe føden 3 mnd etter fødsel å be om å få se fødselsjournalen og evnt. få snakke med jordmora som tok i mot babyen? Hun sa at vi kunne få samtale med henne når som helst, men er det litt lenge siden nå? Jeg fikk samtale før jeg dro fra sykehuset, men samboern fikk ikke vært med og nå først føler han seg klar til å bearbeide opplevelsen og ønsker å snakke med jordmora om den..Er det bare å ringe føden? Noen som har vært på samtale noen mnd etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på samtale 5 mnd etterpå så det går helt greit, er ikke unormalt at det tar litt tid før man er klar, spesielt etter traumatisk opplevelse. Faktisk anbefalte jordmor meg å vente slik at man fikk ting litt på avstand. Jeg kan bare anbefale det, før samtalen tror jeg at jeg tenkte på fødselen nesten hver dag, etter samtalen falt mange ting på plass og jeg tenker nå kanskje på den en gang i uken. I tillegg har jeg slått meg til ro med at jeg fikser en ny fødsel en gang så lillegutt trenger ikke bli enebarn. Jeg hadde navn og kontakt med min fantastiske jordmor så hvis ikke så ville jeg bare kontaktet føden. Lykke til!

Skrevet

Det skulle gå helt fint!

Jeg har ikke hatt dette selv, men jobbet på barsel ved sykehuset i stavanger for noen år siden, og der var det i alle fall helt greit å ringe når som helst etter fødselen - noe vi ga beskjed om ved utreisesamtalen. Var ikke noe "tidsgrense" der i alle fall for hva som var for sent. Og uansett - 3 mnd er ikke lenge.

Ring til føden du - kan aldri tro det skal være noe problem =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...