Gå til innhold

Lærere,eller dere med 2.klassinger!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal de sitte med lekser pr uke? Hvor mye og hvor lenge sitter deres unger? H*n her sitter i 1,5 - 2 timer pr uke..Er ikke det litt mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer litt, men 10-15 min hver dag. Har leselekse hver dag, å et matte ark et par ganger i uken,eller i matteboka.

Skrevet

Jentungen min sitter ca. en halv time hver dag. Lekser til alle dager utenom mandag. Syns egentlig det er litt mye. Spesielt siden hun er kjapp og tar ting lett. Jeg går ut i fra at mange i klassen hennes bruker mye lenger tid enn henne. Guttungen min bruker ca. 45 minutter hver dag på lekser. Av og til en time og mer enn det. Syns det er alt for mye.

Skrevet

Jeg er både lærer og mor til 2. klassing. Jeg synes ikke det var for mye, blir 30 min pr dag det. Jenta mi bruker ca like mye tid på leksene. Elevene har korte dager, så lekser må desverre til.

Skrevet

Men mange elever i 2. klasse - de fleste regner jeg med - er jo på sfo til sent på ettermiddagen. Jeg syns ungene har lange dager på skole/sfo - og unner dem i grunn den samme fritida som jeg har etter arbeidstid.

Skrevet

Her i huset er det vel ca 1,5 time totalt i løpet av uka. Ulempa er bare at dette er så sent på ettermiddagen (etter SFO) at det ender i grining fordi han er så trøtt....

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...