Thunderstruck Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Hvor lenge skal de sitte med lekser pr uke? Hvor mye og hvor lenge sitter deres unger? H*n her sitter i 1,5 - 2 timer pr uke..Er ikke det litt mye??
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Nei, det synes jeg absolutt ikke. Snarere tvert i mot.
77modell Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Varierer litt, men 10-15 min hver dag. Har leselekse hver dag, å et matte ark et par ganger i uken,eller i matteboka.
Darth Vader Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jentungen min sitter ca. en halv time hver dag. Lekser til alle dager utenom mandag. Syns egentlig det er litt mye. Spesielt siden hun er kjapp og tar ting lett. Jeg går ut i fra at mange i klassen hennes bruker mye lenger tid enn henne. Guttungen min bruker ca. 45 minutter hver dag på lekser. Av og til en time og mer enn det. Syns det er alt for mye.
somm@r Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Jeg er både lærer og mor til 2. klassing. Jeg synes ikke det var for mye, blir 30 min pr dag det. Jenta mi bruker ca like mye tid på leksene. Elevene har korte dager, så lekser må desverre til.
Darth Vader Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Men mange elever i 2. klasse - de fleste regner jeg med - er jo på sfo til sent på ettermiddagen. Jeg syns ungene har lange dager på skole/sfo - og unner dem i grunn den samme fritida som jeg har etter arbeidstid.
solemio Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Her i huset er det vel ca 1,5 time totalt i løpet av uka. Ulempa er bare at dette er så sent på ettermiddagen (etter SFO) at det ender i grining fordi han er så trøtt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå