*Villekulla* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Hver gang vi er på besøk hos svigerfamilen min med babyen styrer og steller de så fælt med han at jeg får nesten mark. Er det normalt å rive opp en baby fra vogna når han ligger der og sover søtt? For så å gå på rundtgang i alles armer, inkludert en haug med barn... Og når han da begynner å gråte så er det bare å levere han tilbake til meg. Så har jeg fulle hyre med å dysse en overtrøtt liten stakkar i søvn igjen. Jeg har hittil ikke sagt noe for det er kanskje meg det er noe galt med? Eller er det rett og slett de som er overivrige og trenger litt tilsnakk?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 De trenger tilsnakk! Hos oss tar man IKKE opp barn som sover! Jeg bestemmer!
It's all about me Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Å rive han opp av vogna når han sover er helt på bærtur, det bør du si ifra om. Men å gå på rundgang ser jeg ikke noe i veien med. Vi har selv sendt lillegutt rundt til alle i rommet fra han ble født. Er nå overbevist om at det er nettopp dette som har gjort han til en så utrolig trygg gutt og tiletsfull gutt som ikke er usikker når han møter nye mennesker. Han er vant til å ikke bare sitte på fanget til foreldrene sine.
smakk Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Heng et "ikke forstyrr meg når jeg sover" skilt i kalesjen. Om de ikke tar hintet kan du påpeke det.
lille je Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Jeg tillater ikke at noen vekker han uten videre nei. Men det andre må man vel bare regne med....
*Villekulla* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Da er det ikke meg det er noe galt med. Da skal jeg si ifra neste gang så får de evt. bare bli så sure de bare vil...
Thunderstruck Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 eier ikke folka respekt?? Ærlig talt.Da hadde jeg blitt forbanna.Si ifra tvert! Når de sover så sover de,ferdig diskutert!!! Makan til folk..
*Villekulla* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Sist dette skjedde hadde de tatt han opp mens jeg var på do.. Da jeg kom opp igjen satt de der og smilte og sa; vi tok han opp litt vi! Ja, jeg synes det er respektløst. Godt andre mener det samme...
☆Anonymia☆ Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 ehh....sover ungen så sover ungen...tar de opp ungen så får de selv styre med å få han til å sove igjen....makan..
Alba44 Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Det ville jeg ikke tillatt, nei. Hadde sagt i fra.
Fraggelhysa! Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Utrolig respektløst. Hadde det vært lillefraggel så hadde de fått så ørene flagret. Sovende babyer SKAL få sove!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Kjenner meg igjen her ja. Det var det verste jeg visste da gutten min var liten og jeg endelig hadde fått han til å sove.. Synes det er helt i orden å kose og dulle med barnebarna, men IKKE når de sover...! De mener det nok ikke vondt, de er nok bare helt gira på det skjønne barnebarnet sitt. Men si for all del ifra! Kose kan de gjøre når han er våken. Hadde selv overivrige besteforeldre rundt meg, jeg fikk ikke amme i fred en gang.. Jeg holdt på å kjøpe et slikt lite hjerte jeg kunne henge på vogna eller sengen hvor det sto ''ikke forstyrr meg når jeg sover'', men så snakket samboeren min med svigerfaren min, og da ble det helt annerledes Er ikke sikkert de blir sure. Det har de ihvertfall ingen rett til å bli!
Julie Angelica:) Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Det hadde jeg ikke tilatt!! Heldigvis har ingen i min familie gjort det, men jeg opplevde i starten at folk jeg ikke hadde sett på en stund, som ville se Julie Angelica, rev av henne dyna eller teppet i vogna når jeg var på trilletur i byen eller andre steder, fordi de ville se henne. Det skjedde et par ganger, og til slutt klikket det for meg! Det er da ikke normalt å vekke en sovende baby! Noen mennesker har ikke antenner i det hele tatt!
Mamma jei Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Det hadde ikke jeg tillatt heller nei! Hos meg er det et prinsipp at barn som sover ikke skal vekkes. Og de skal få sove når de vil det! Huff, det værste jeg vet er når du ser at ungen din er trøtt og noen (svigermor her) styrer på for å holde ungen våken. Da blir de bare overtrøtt og vanskelige å legge! Kjenner meg igjen der ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå