Gå til innhold

noen middagstips?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ikke så mye hjemme og jeg har ikke lysst å gå på butikkwn i dag da mitt bekken ikke er sammarbeidsvillig i dag...

noen som har noen tips om hva jeg kan lage til middag?

det er til meg samboer og et barn på 3 år=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spagetti og kjøttdeig:)

Alltid e¨n slager:)

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hva du har i kjøleskap og fryser, men vi skal ha kylling og ris. Det er jo godt :-)

Skrevet

pai eller grateng - da tager man jo hva man haver :)

Skrevet

wok med svinekjøtt eller kylling

Skrevet

Bruker ofte å ende opp med hjemmelagd grønnsakssuppei sånne tilfeller. bla i dag... hihi (mitt bekken er også dårlig)

Surrer en stor løk i godt med smør, gjerne litt hvitløk i også. Tilsetter buljong og vann og koker opp. Har i potet og gulrot i biter (som var det jeg hadde idag) og lar den trekke leeeenge.. jo lengre jo bedre.. evt bare til grønnsakene er ferdige. Både barnas og vår voksnes favoritt ;-)

Skrevet

tomatsuppe og pannekaker:)

Skrevet

namme hørtes sikkelig godt ut! *notere* Jeg ville adda litt purre også, det gir masse smak:)

Skrevet

Omelett! Visp sammen egg (2-3 egg per pers - kommer an på hvor sulten dere er) sammen med ønsket mengde krydder (i hvert fall salt og pepper, og kanskje litt buljongpulver. Evt oregano og basilikum hvis du er glad i det italienske kjøkken...). Bland i det du har av grønnsaker (f eks paprika, småhakket brokkoli, hakkete kokte poteter - må være kokte, løk, etc). Godt med litt skinke og ost oppi og, hvis du har. Hvis du liker tomater, er det lurt å legge disse oppå (i skiver) når omeletten nesten er ferdig, for ellers kan omeletten bli litt dvask fra all tomatsaften. Stek på middels varme i godt smør til den er gjennomstekt. Server med ferskt brød (evt ristet hvis du ikke har ferskt) og en salat. Enkelt og superlettvint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...