SassyMom Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Startet nettopp i ny jobb som skal være et vikariat frem til sommeren. Da er det snakk om at jeg kan bli fast ansatt ”hvis dette ser bra ut”. Har veldig lyst på fast jobb og håper dette blir tingen! Har prøvd på baby nr to i nesten et år uten resultat. Nå ser det ut som EL er på skinner igjen, men så er det dette med nye jobb da… iverhørte nemlig sjefen si noe om ”gravide kjerringer er sløsing med ressurser blabla” altså fryktelig sagt og helt ordrett. Burde vel holde igjen produksjonen til jeg evnt blir fast, men nå har vi jo slitt så lenge med å få det til. Ville du fortsatt å prøve eller heller utsatt det til sommeren? Trenger deres råd jenter!!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Om barnet er viktigere enn akkurat denne jobben, ville jeg prøvd videre. Dersom du vet innerst inne at du kan vente litt til med denne babyen, ville jeg selvsagt ventet! Er du uten fast stilling, er det ikke sikkert de finner noe til deg når du er tilbake.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Først,for en teit sjef... Sløsing med ressurser??? Uffa meg... Hva vil du helst da? Jeg for min del hadde fortsatt og prøve,for hadde el endelig vært på skinner igjen og vi hadde prøvd i et år så han jeg følt meg litt snytt for all prøvinga vi hadde holdt på med.. Hehe.. Samtidig så ser jeg jo at det hadde vært greit med fast stilling.. Men han kan jo ikke sparke deg pga graviditeten og han kan ikke ta det med i regninga når de skal velge om du skal få fast. Jeg ville nok ha fortsatt å prøve samtidig som jeg hadde prøvd å imponere sjefen så kraftig at han ser at han vil ha deg i fast stillinng:)
Darth Vader Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg ville vurdert hva som var viktigst for meg akkurat nå. Hvis jeg hadde klart å vente med baby hadde jeg gjort det. Men jeg det er jo ganske lett å få jobb i dagens arbeidsmarket så om du har litt utdannelse eller erfaring så er det ikke krise om du ikke får fast jobb før du går ut i permisjon - det ordner seg sikkert med en ny jobb etter permisjonen også. Spørs jo selvsagt litt hvor du bor også. Er jo ikke alle steder arbeidsplassene vokser på trær.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Jobber vokser ikke på trær her jeg bor (på tross av litt utdanelse og erfaring). Du vet best hvilken kategori din kompetanse er i. Om det er en bransje det er lett å få jobb sier jeg bare kjør på! Om du som meg sitter arbeidsledige i månedsvis etter permisjon, ville jeg ventet.
SassyMom Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Vanskelig valg dette her...enig i at sjefen min er teit som sier sånt, men jeg vil samtidig gjerne bli her. Dessverre er det lett å bli nedprioritert ved ansettelse selv om det ikke er lov...for noen jævler...vanskelig dette her!
meg & to små vampyrer Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Jobber du i en bransje som det er lett å få ny jobb i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå