Gjest Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg har fått meg legetime i morra, pga senebetennelse. Det er i rygg/skuldre, altså et ganske stort område. Vet dere om man får noe for dette som kan dempe smertene? Eller er det bare behandling som må til? Da er jeg hvertfall ille ute... jeg har ikke tid til noe behandling!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Det kan bare tiden lege. Å ikke ha tid til det gjør det bare værre... Du får nok noe smertestillende, men det kurerer deg ikke...
Alba44 Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Er det en ting du ihvertfall må nå, så er det å ta deg tid til hvile og behandling. Hvis du undervurderer det, så kan det i verste tilfelle bli kronisk. Finnes noe som heter Voltaren som er betennelsesdempende, men det virket ikke så mye på meg. Mye hvile, men noe bevegelse er nødvendig, og behandling hos fysioterapeut gjorde meg frisk. God bedring!
♡ Rødhette ♡ Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Når jeg har betennelser i skulder .. Muskler og sener så har jeg pleid og få sprøyte med Kortison.. Men tror ikke de gir det med det første.. Men det funker ihvertfall.. For jævlig vondt samme dagen de setter sprøyten, men smertefri dagen etter..
Gjest Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 slår det ut på noe blodprøve om man har betennelse? altså senebetennelse?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Kronisk er det allerede.... Har hatt det siden -98. Men hva gjør man når man ikke har mulighet til å legge seg syk? Presser seg alltid litt lengre! Kortisonsprøyte? Hørtes vondt ut. Trenger noe betennelsesdempende, som får vekk den sinnsyke sviinga!
Alba44 Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Glemte å skrive at jeg fikk også kortisonsprøyte. Dempet smertene i ca 3 uker tror jeg det var, så er vel mest en kriseløsning.
fru tekopp Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Prøv en gel som heter Orudis. Den er smertestillende og betennelsesdempende. Har selv betennelse i hånd, håndledd, underarm, overarm, skulder og nakke. (Hatt i ca. 16 år nå.) Har fått kortison, men det skal man jo ikke ha for mye av. Det eneste som har hjulpet meg er fysioterapi og hvile. Dvs. fysioterapi har holdt smertene i sjakk, men jeg blir ikke bedre. (Har gått en gang i uka i 3 år...) Håper du får tatt deg tid til hvile og behandling! God bedring!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Jeg kan ikke hvile og ta tiden til hjelp,for jeg må jo stelle og stulle med gullet. Kan ikke unngå å bære han og sånt... Så jeg må nok bare håpe at det går over.. hehe...
Gjest Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Orudis ; er den på resept? Eller kan den kjøpes på apoteket?
fru tekopp Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Orudis er reseptfritt og fås på apoek. Men den blir litt klissete når den er smurt på, så ha et lag med papir mellom huden og klærne. Også er det veldig viktig å holde det betente stedet varmt. Gjerne med ull.
fru tekopp Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Prøv å være bevisst på at du bærer gullet på andre armen. Bruk armen minst mulig til tunge ting. Hold den gjerne i bevegelse, men uten belastning. Skjønner??? Hehehe.. God bedring du også!
77modell Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Greit nok å ha på seg ull, men IKKE legg på varme!!! Da kan betendelsen bli verre.
fru tekopp Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 Blir det værre av varme??? Fikk beskjed av fysioterapeuten min om å legge på varmepute når det ble ekstra ille! (Får så vondt i nakken noen ganger at jeg ikke får sove. Da skulle jeg legge på vamepute...) Er det helt feil????
Store My Skrevet 5. november 2007 #16 Skrevet 5. november 2007 Jeg hadde senebetennelse i armer og håndledd som 17-åring, og fikk både kortison og diverse fysioterapi-relaterte behandlinger som ikke hjalp. Det eneste som hjalp var akupunktur. Jeg ble kurert, og har ikke hatt senebetennelse siden. Finn en god akupunktør, og gå til behandling. Dette går ikke over av seg selv, og lar seg ikke "kurere" med smertestillende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå