Hera83 Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg er litt tidlig ute, men har en rabattkupong fra H&M som må brukes snart! Jeg har termin i juni. Hvor mange bodyer, bukser, trøyer, strømpebukser etc trenger jeg i str.50 og 56?? Noen erfarne mødre som kan hjelpe meg?
Mammapudding Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Ville satset på å kjøpe mest i str 56 og heller kjøpe str 50 etter fødselen hvis du trenger det, mange bruker ikke str 50 i det hele tatt:) Vi måtte ut å kjøpe str 44 og 50 etter fødselen, men de vokser fort så trenger ikke så mye i det uansett:) Hvor mye du trenger av hvert vet jeg ikke, men kjøp mest bodyer i alle fall og de som du slipper å dra over hodet er enklest når babyen er helt fersk:)
lille je Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Vi brukte heller aldri 50, så jeg og ville ventet med det. Mitt tips er at du alltid får bruk for flere nattdrakter enn du tror:)
Snuppa! Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg ville ikke kjøpt noe i str 50. Jeg kjøpte en pysjamas i str 50 og den brukte jenta mi en gang så var den for liten. Hun var 51 cm når hun blei født,så den var egentlig for liten med en gang,hehe. Ville ikke kjøpt mer enn 4 bodyer i str 56,det er godt at de er litt stor og str 62 var den str jeg brukte mest ihvertfall.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Vi brukte str.50 kjempelenge. Hadde ikke noeav det, måtte kjøpe det etter fødselen. Hadde bare kjøpt str.56. Ellers er jeg enig i at nattdrakter er noe man trenger, men kanskje ikke tenker så mye på.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Ville kjøpt mest i str 56. KJøp en haug med body'er, er alltid greit å ha mange. f.eks sånne 3-pakninger. Unngå klær med blonder, hetter, glidelåser osv. Blir bare ubehagelig for babyen. Gå for sparkebukser istedenfor bukse og jakke, så slipper babyen å få genseren i en ball bakpå ryggen 2-3 strømpebukser holder nok, du skal jo ha på sommeren... KJøp alle sokkene i samme farge, altså bare en type sokker. de minisokkene har en tendens til å forsvinne og så sitter du igjen med en av hver sokk, forskjellige mønstre på alle sammen... Luer er også greit å ha. er det en ting du bør kjøpe mye av så er det gulpekluter og vaskekluter. vi bruker sikkert en million om dagen... Hvis du skal ha jente så ikke kjøp så mange kjoler. det blir ikke brukt uansett. greit å ha en kjole pr str til finbesøk, men ikke noe mer. Du kommer også helt sikekrt til å få masse klær etter fødselen. sansynligvis i str 62. Planlegg allerede nå - si til noen at du ønsker klær i 62, andre sier du 68 til og noen andre sier du 74 til. så får du ikke en milliard klesplagg i samme str. det fikk vi! vi har kjøpt 4-5 plagg selv, men har fått gaver nok til at vi har nok klær til hun er iallefall et år.
It's all about me Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Bodyer fungerer kjempefint selv om de er en str for stor. Så der hadde jeg gått for 56. Jeg hadde vel en 10-15 stk hvor de fleste var kortermede. I motsetning til alle andre kjøpte jeg litt annent i str 50. Hadde to sett med bukse og jakke som kunne brukes om hverandre. Da ble det på en måte 4 forskjellige sett. Eller kunne vi aldri få nok pysjer. De har jeg alltid foretrukketmed føtter. Med mindre du venter jente og har tenkt å brukle masse kjoler har du ikke behov for strømpebukse. før på høsten.
Hera83 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Tusen takk for alle svar! Nå har jeg i alle fall litt peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå