Kjærlighet <3 Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jenta på snart tre år har totalt middagsnekt... Hva skal vi finne på som hun også spiser?? Pølse vil hun ikke har, heller ikke kjøttdeig, kjøtt, karbonader, kjøttkaker..kanskje til nød litt grillet kylling, da helst kyllingvinger. Ikke spiser hun potet, brokkoli eller blomkål. Kan hende hun smaker et par biter gullrøtter, maiskorn går ned på høykant.... Pasta og nudler spiser hun, da uten noen form for saus. Av og til spiser hun fiskepudding el fiskekaker, fiskeboller er utelukket... Hun spiser eggehviten men ikke plommen... Noen med gode tips??? :-) Heldigvis spiser minsten alt han får servert (kun med få unntak...)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Pannekaker pleier barna å være glad i:) Med blåbær eller sukker... Tar gjerne det til middag av og til vi, ja:) Er det konsistensen hun ikke liker eller smaken? Noen barn er også veldig glade i disse maxi-bollene (er det ikke det de heter, boller på boks i en slags rød saus?) med pasta til. Synes de er ganske gode jeg også
Kjærlighet <3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2007 Vet ikke hva det er hun ikke liekr med det, hun bare ler og rister på hodet og sier "neeeei mamma, sånn skal ikke æ ha...." og så plukker hun det vekk fra tallerkenen..... Eller så kommer det bare litt grynt og "æsj, vil ikke ha" Ikke vil hun fortelle hvorfoe heller, men det er sikkert ikke så lett å forklare for henne heller.... Trodde det var noe som skulle gå fort over, men hun har holdt på hvertfall en 4-5 mnd nå. Før det spiste hun mer, men var kresen da og... Pannekaker liker hun, med litt tomatsuppe til:-) Så kanskje vi kan prve maxi bollene... om vi bare får henne til å smake...ganske sjeldent det og.. En blir litt rådløs...
Gjest Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 akkurat som å høre min sønn... men han spiser kun fiskeboller og pasta uten saus, alt annet er æsj! han liker ikke pannekaker en gang!! har ingen gode tips, men jeg har begynt å bare sette maten foran han og ikke mase om at han må spise eller smake. I går gikk han fra bordet og begynte å mase om brødskive med kaviar, men han fikk ingenting annet enn middag. Etter grining og masing satte han seg og spiste litt, så var han mett. Det gikk 2 min så skulle han ha brødskive, men han fikk ikke... han spiste 2 skiver og banan til kveldsmat 2 timer senere, da var han vel kjempe sulten. Men nå gir jeg meg ikke!!! haha er så lei det matstyret.. om andre har gode råd, så sier jeg tusen takk!
Kjærlighet <3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Hun får ikke annen mat til middag enn det som står på bordet, til kvelds spiser hun kun en halv brødskive og eventuelt litt frukt... Men hun vokser da, så det er nok ingen fare...Blir bare litt lei av at alt er æsj uansett hva en steller istand av mat....
Gjest Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 lag morsom middag. ex: lag potetmos. stryk potetmosen over et fat. Lag ansikt med kjøtt og grønnsaker. F.eks tomat til nese, maiskorn til øyner, pølsebit til pupiller, en pølsemunn...
Kjærlighet <3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Hehe, ja hun hadde nok likt synet, men regner egentlig med at det kun hadde vært mais øynene som hadde blitt spist. Verdt et forsøk likevel kanskje :-)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 skjønner hva du mener... vokser min også, men kjedelig med at alt er æsj.. utenom fiskeboller i hvit saus og spagetti uten noen ting;) men jeg gidder ikke spise det hver dag heller! hahaha
camilla^ Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Vi hadde ett æsj barn, og det begynte å smitte over på de tre andre. Vi gjorde det enkelt; smak på middagen, pell ut det en ikke liker, men å si æsj er ikke lov.En spiser seg mett, sier takk for maten og en kan gå på rommet og leke. Liker en ikke maten og vil ha en brødskive istede, skal en sitte fint ved bordet til alle er ferdige og bordet dekket av, da kan de få en brødskive. Det gikken ukes tid med litt suttring, men når de fant ut at vi ikek ville høre på øsj og liker ikke så gav de opp tror jeg. Spiste det de likte for så å utvide hva de likte etterhvert. Jo mer oppmerksomhet de får ved at de sier æsj, liker ikke osv jo mer sier de det. Vi gjorde dette i sommer, og nå spiser hun som sa æsj til alt kjempe masse. Har virkelig fått matslysten. Det er ikke en halv skive med brød til frokost engang. Jeg ramler jo nesten av stolen når hun spør for tredje gang om hun kan få en skive til. Enkelt og greit å bare lage det de liker, på kort sikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå