Smæchs!!! Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Et lite rop fra ei i 11 uke... Har lest litt på sidene deres og ser det er mange som fortsatt er kvalme og svimmel. Buhuuuu!. Leser jo selvsagt om de som er kvalme til uke 20 osv... Ikke så lurt. Derfor lurer jeg på om det er noen som var kvale gfram til ca uke 12, og ga seg rundt den tiden?? Noen som har prøvd afipran eller postafen?
Phantom´ Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 her forsvant den ved akkurat 15 uker. Ble en helt ny tilværelse det :-) Var skikkelig dårlig fra uke 5
Phantom´ Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Har forøvrig prøvd profen en gang. Skulle i selskap. Fikk god effekt, men fikk en styrtblødning på natta, og har ikke turt å bruke det etterpå. Har jo ingen indikasjon på at det var pillen som utløste det, emn for meg var det så skremmende at jeg ikke hahr turt å prøve igjen. Men vet mange bruker det og får god effekt.
Smæchs!!! Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Tusen takk for svar:) Tar gjerne imot flere:)
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Kvalmen ga seg ca. i uke 17 for meg. Postafen hjalp meg gjennom den verste kvalmen. Ifølge legen min er det helt trygt å bruke det. Akupunktur og ingefærtabletter hjalp meg gjennom kvalmen i mitt første og andre svangerskap. Men jeg vil si postafen har hjulpet best og raskest. Prøv deg fram. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Har brukt både afipran og postafen...afipran var det eneste som funka de første ukene,mens nå holder det med en postafen i ny og ne... fikk noe som heter stemetil mens jeg var innlagt,og det ble jeg bare værre av..svimmel og helt rar...
Mammaen til Turid Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 brukte jevnlig prostafen i ca. 3 uker før kvalmen ga seg... var vel 11-12 uker på når kvalmen ga seg...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Jeg er bedre idag! Er 14+6 Det vil si at jeg ikke er kvalm hele dagen, har kjent sneven av energi!!!, noe jeg ikke har gjort siden jeg var i uke 4, og dermed også har klart å gjøre noe konstruktivt. Er forsatt kvalm når jeg er sliten, sulten, mett, trøtt, tørst....ja du vet. Når kroppen har et behov da blir jeg kvalm, men innimellom der er jeg faktisk nesten som før.... HURRA Sist gang gikk det over i uke 18. Var jeg deg ville jeg ikke forventet all verden, for jeg gikk og ventet og ventet på uke 12 sist jeg var graavid og det gjorde det hele så mye værre når jeg hang over do i uke 16.....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Jeg har hyperemesis, og var sikker på at jeg skulle være kvalm hele svangerskapet pga. det. I uke 13 var jeg innlagt på sykehuset, og under over alle under etter at jeg fikk opprettet væskebalansen igjen har jeg nesten ikke vært kvalm (bare når jeg er sulten). Nå er jeg 15+2 og har ikke kastet opp på over ei uke (bank i bordet). Ellers brukte jeg postafen de første ukene jeg var kvalm. Da hjalp det. Sykehuslegen sa til meg at postafen er ok for gravide hvis en ikke har begynt å bli dehydrert. Er man dehydrert vil postafen i mange tilfeller gjøre det verre fordi den minker spyttproduksjonen, og en blir veldig tørr i munnen og svelget. Fikk med meg en medisin som heter largactil fra sykehuset, men har heldigvis ikke trengt å bruke den til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå