Gjest Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Har vært på kontroll i dag, hun er 8 uker nå (jada, midt i ammetåken klarte jeg å skrive ned feil tidspunkt til 6-ukers kontrollen så måtte få ny time) Hun er nå 5 kg og 58 cm. Har dermed lagt på seg 2.7 kg og vokst 11 cm siden fødselen! Hun er jo over dobbelt så tung som hun var da hun ble født jo! hvor store var deres babyer på 6-ukers kontrollen?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Æh... gigafart er jo ikke et ord... racerfart kanskje?=)
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Min gutt var 58cm og 5,8kg på 6-ukerskontrollen, da var han 7 uker! Han var 53cm ved fødselen og 4 kg! Vokser så altfor fort, jo..
*Rutletutt* Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Så flott da:o) Da har hun nesten tatt Milla igjen da, he he - hun var 5330g og 58cm på 3 mnd kontrollen;o) På 6 ukers kontrollen var Milla 4460g og 55cm. Hvordan går det med ammingen forresten - husker du slet sånn både med for lite melk og med at hun ikke ville suge.
katlinka Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Hun var 4280g og 53 cm lang når hun var 6 uker
alvis Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Oi, så bra:) Jeg var på 6 ukers kontroll idag. Gutten min var 3341g og 49cm ved fødselen og idag var han 55cm og 5 kg. Kort og rund...akkuratt som sin bror.
Synne&TheTerminator Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Min var 3350 ved fødsel og 49 cm, på 6ukerskontr var han 4850g, å de målte ikke lengden, for de likte ikke å dra å slite i de når det var så liten...=/
Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 ammingen gå fremdeles dårlig... lite melk enda (ca 100 ml i døgnet) men hun suger nå nå ihvertfall..men må jo gi tillegg uansett da. gruet meg litt for trodde helsesøster skulle bli litt sur for at jeg ikke hadde melk (at jeg gjorde noe feil) men hun var kjempefornøyd med innsatsen og syns jeg var kjempeflink som ikke hadde gitt opp. og all morsmelk er bra. og at jeg ga tillegg til henne var hun helt enig i, kan jo ikke la ungen sulte heller! Klumpen på navlen som jeg har spurt om her inne var vist bare dødkjøtt med skorpe på. var visst ganske vanlig, noenganger kom det litt kjøtt (æsj!) ut når navlestrengen falt av og det var det som hadde skjedd. så den bare fjernet hun med en pinsett=) Anniken er jo like stor som babyene deres jo, hun som var deeet knøttet når hun ble født!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå