togoegutter Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg gir Holle risgrøt med mm til lillegutt. Hittil har han bare fått smaksprøver hvor jeg har blandet passende mengde pulver til passende mengde mm (maks 50 ml mm hittil). På pakken står det at en full porsjon grøt skal ha 100 ml melk og 100 ml vann. Må vi alltid blande denne grøten med vann? Helsesøster mente kanskje at lillegutt reagerte på mme da jeg ga grøten med det, og derfor har jeg beg å pumpe mm til måltidene, men jeg klarer jo ikke å pumpe så mye som 200 ml mm hver dag hvis han skal ha to fulle måltider med grøt. Hvordan skal jeg gjøre det da? NOen som har noen erfaringer, råd eller tips??
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Hvorfor gir du Holle da? Kan du ikke gi mme som blandes med vann?
1+1=2+1+x Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 litt utenfor tema... Hvor mye sukker (fruktsukker - sukkerarter) er det i den grøten..??? Vurederer å bruke holle jeg også, ettersom Nestle og Småfolk har mellom 25 - 35 & sukkerarter. Synes det er mye jeg da...
togoegutter Skrevet 5. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2007 Holle risgrøt har 0,3g sukker pr 100g pulver. Til sammenligning har Nestle maisgrøt 1,5g sukker pr 100g pulver. Jeg gir Holle risgrøt fordi helsesøster anbefalte å prøve risgrøt framfor maisgrøt og å gi mm i grøten framfor mme. Fant ikke noen annen 4 mnd grøt i vanlig butikk enn nestle maisgrøt. Lillegutt er 5,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Hvis du ikke greier å pumpe så mye selv så må du enten gi han grøt med mme eller gi grøt som blandes med vann. Risgrøt fra Nestle har jeg sett solgt på Rimi bl.a. Hva med å prøve et annet merke mme da?
togoegutter Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Ja, jeg har tenkt til å prøve et annet merke mme etterhvert, men siden jeg kun har gitt smaksprøver hittil har det holdt med det jeg har pumpet ut. Han ble forøvrig kvitt diareen sin med en gang jeg gjorde dette skiftet. Finnes det 4 mnd grøt som blandes kun med vann? Jeg var litt kronglete i innlegget mitt, lurte på flere ting på en gang... Da jeg spurte om Holle grøten må blandes med vann lurte jeg på om jeg egentlig har gjort feil ved å blande kun med mm?? Takk for svar og tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå