Gå til innhold

utflod vs fostervann

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vet man forskjellen? det liksom renner till iblandt når jeg rörer meg. vet at jeg ikke tisser på meg men kjenner jeg blir helt blöt. er 18+6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Fostervannet skal være klart og fargeløst, eventuelt litt gult i fargen.

*Fostervann lukter svært lite, men gjerne en anelse søtt. Lukten er enkel å skjelne fra for eksempel lukten av urin. Dersom kvinner er i tvil om det er fostervann eller urin de lekker, får de ofte beskjed om å lukte på væsken. Lukten er vammel, det vil si noe kvalmende. <--- kan minne om sæd

*Dersom du opplever å ”lekke” væske fra skjeden, er det viktig å få konstatert hvilken væske det er snakk om. Gravide kvinner opplever å ha økt utflod, som kan forveksles med fostervann, og noen kvinner lekker litt urin fordi livmoren presser på blæren.

Mitt rå er å sjekke hvordan vesken ser ut, for det kan være økt utflod. Bruk truseinnlegg, og samtidig trene bekkemusklaturen for å minske eventuelle lekkasjer, samtidig som at man får et bedre sexliv ;)

Skrevet

lukter liksom ikke noe särlig men kanskje litt sött.. veldig tynt og litt hvitaktig liksom.

HI

Skrevet

Dersom det er fostervann, vil det ikke bli merker i undertøyet når det tørker, mens utflod jo gjerne blir hvitt når det er tørt. Ta på deg svart undertøy så er det lettere å se.

Ta heller en telefon for mye enn for lite til legen om du er usikker!

Skrevet

jeg trodde jeg lekket fostervann....for til legen som sjekket ph-verdien i skjeden min å den var fin...så var ikke fostervann...

gjør det samme du...best å vær på den sikre siden =)

Skrevet

var jo til legen i dag men glemte å si noe... han virka så stressa og jeg ville bare få forlengt sjukmeldinga mi... får prate med jordmor npr hun er tilbake.. skulle til henne i dag men hun var sjuk så det får jeg flytte på.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...