*snartklar* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Dette er jo ikke alltid så enkelt å planlegge, og egentlig så betyr det jo ikke noe når på året barnet kommer. Men hvis jeg fikk "bestemme" dette selv så tror jeg at jeg ville hatt et barn på vårparten...kanskje like før 17 mai eller i slutten av mai...Jeg synes våren er en fantastisk deilig tid med mange varme fine dager i vente...da kan jeg bruke mesteparten av permisjonstiden på å være ute i det fine været, gå turer og nyte livet... På grunn av det sure været vi har nå og sikkert helt frem til våren tror jeg ikke jeg satser på å få et barn så sent..dette fordi vi for det meste må holde oss inne, og en stolt nybakt mor vil vel gjerne ta med seg vidunderet og den nye vogna og vise seg stolt frem til alle:) hehe
DolphinGirl Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Det ALLER viktigste er selvsagt at ungen er frisk! Men jeg kunne tenke meg en januar- eller februarbaby, eller JUNI. Juni må være fin, tenker jeg. Mars, april, mai er utelukket pga alle i min slekt får baby da og det blir så mange bursdager å holde styr på ) Jeg har også lyst på i november fordi jeg selv har bursdag da, men som du sier vil det bli tungt å ikke kunne komme seg ut med vogna... På den andre siden er babyen blitt så stor når det blir sommer, og det kan jo også være greit. Mange ting blir kanskje enklere på den måten også. Men juni er en fin tid, synes jeg, og mennesker med stjernetegnet krepsen er vanligvis meget behagelige mennesker.
AO3 Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg tar imot barn med glede uansett når på året han/hun skulle bli født, jeg! Det er ikke så viktig for meg, og det er uansett ikke noe jeg/vi planlegger ut fra. Ifølge min mor, som fikk min søster (2 uker på overtid) i slutten av august, var det ikke noe særlig å gå høygravid om sommeren når det er varmt. Men alt kan da ikke planlegges, heller. Jeg går absolutt ikke ut fra at vi vil lykkes i første pp, eller fjerde pp for den saks skyld, så da blir det helt håpløst å planlegge. Det blir når det blir!
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Det blir når det blir, enkelt og greit! Det går sjelden helt som man planlegger uansett, og det er mye viktigere at alt står bra til med barnet. Våren og høsten er yndlingsårstidene mine, og det er alltid så mange som er født på våren, så da foretrekker jeg nok høsten om jeg kan velge, men det får tiden vise. Og man rekker jo uansett over flere årstider i løpet av permisjonstiden!
Truseprinsesse Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Min drømmemåned er september. Men håper jeg er gravid nå og at det blir et julibarn.
Molleline Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Juni eller juli. Men august og september er også fine måneder. Men blir bare glad om jeg blir gravid jeg, men håper vi ikke får termin i desember da... Eller januar. Alt mellom der...
Nummer tre <3 Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 våren er flott syns jeg.. det må være optimalt for meg.. men vi skal prøve oss på en liten januarbaby, orker ikke vente så lenge.. men det er ikke sånn at jeg blir skuffa eller no hvis det skulle bli en annen tid på året.. jeg blir overlykkelig uansett..
*snartklar* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Får ikke håpe dere misforstår meg; jeg synes selvfølgelig også at det viktigste er at barnet blir friskt og velskapt. Jeg blir selvfølgelig kjempeglad uansett når jeg blir gravid, men det er vel ofte slik at en ser for seg når på året en vil ha barn...selv om en ikke har noen garanti for at en får dette til:)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Misforstår deg ikke:) Tenker helt likt jeg. Selv om jeg ikke kommer til å hoppe over noen mnd prøving bare for å få d slik jeg vil. Blir kjempeglad når det kommer. Men Kunne jeg velge ville jeg unngått desember og januar. liker ikke sist på året eller først på året. Og heller ikke juli midt på sommeren. Vi skal starte prøve desember og det kan fort blir en des-jan baby....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå