Gå til innhold

Noen som har begynt å trene igjen?


sofen78

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å psyke meg opp til å begynne å trene litt igjen, men foreløbig er jeg litt slappfisk. Han er 7 uker nå, så det er jo gått litt tid siden fødsel. Hvor lang tid tok det før dere begynt å trene igjen, om dere har det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da lillemann var 4 uker begynte jeg å gå turer med han på 1 til 2 timer om dagen.

Nå er lillemann 8 uker og jeg har begynt å gå i fjellet og sykler litt.

legene sier at man helst skal vente med å trene mange muskler til det har gått 12 uker.

det er fordi om man begynner å trene de før de er helt på plass igjen, så kan magen bli stygg, musklene buler ut på siden på en måte.

ik helt lett å forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er andre som tenker på det, men ikke har begynt. Tror jeg begynner å satse for fullt først etter jul. Har gått ned alt, men magen min plager meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et optimistisk mål om å gå en times trilletur hver dag. Det har jeg absolutt ikke klart enda, men prøver å ha flere lengre turer i uka. Så sånn sett har jeg jo trent litt da :-). Men da tror jeg at jeg drøyern litt til med styrketrening. Hehe, vil ikke ende opp med rar bulke-mage osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener styrke 2 ganger i uka med fysioterapeut pga bekkenløsning, det begynte jeg med 6 uker etter fødsel! veldig godt å bli litt sterkere igjen, noe man trenger som nybakt mamma (mye bæring på den lille, vogna, bilstol osv..) og det vil jo bli tyngere og tyngere etterhvert som babyen vokser!! Jeg har hertfall ikke fått bulkete muskler, så det var en dårlig unnskyldning for å ikke trene!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare magenmusklene man ikke skal trene for tidlig. Siden de blir strekt til siden etterhvert som magen vokser under graviditeten. Så man skal vel vente til de er kommet på plass igjen (har hørt det tar ca.12uker).

Ellers så kan man vel trene slik man vil og føler seg opp til.

Personlig har ikke jeg trent noe særlig enda. Hadde også som mål å gå tur hver dag, men det har jeg ikke klart nei...

Ser for meg mer trening etter jul, men trener litt med gymball og på step nå. Så får vi ta det som det kommer :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...