Gå til innhold

spiser salami innimellom...er d greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å passe på hva jeg spiser, pga bakterier o.l., men er litt usikker når det gjelder salami

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurte jeg på her om dagen og -ang. svartpølse, for disse inngår begge under spekemat. Det var flere som hadde fått beskjed av legen sin at det var greit å spise spekemat så lenge det var norskprodusert, så kos deg med salamien din du :-)

Skrevet

Jeg søkte på dette en gang,og fant et innlegg på snartmamma.com, hvor en eller annen hadde forhørt seg med ulike produsenter om behandlingen av kjøttet med tanke på toxoplasmose. Gilde var den eneste produsenten som kjølebehandlet råvarene før bruk; de fryser ned råvarene på -18 grader, og dreper sannsynligvis eventuelle bakterier på denne måten. Likevel sa de at de ikke kunne garantere at denne behandlingen drepte alle bakterier - så det måtte være opp til hver og en å vurdere om de tok sjansen.

Så skal du spise salami, spis ihvertfall Gilde sin, så er du litt safere :)

Skrevet

Dette gjaldt forøvrig ikke bare salami, men også annen spekemat fra gilde :)

Skrevet

Du vet vel at salami ikke er varmebehandlet..kun kaldrøkt....!!??

Ok at kjøttet fryses på Gilde...meen det er ingen bakterier som dør ved nedfrysing, de ligger kun i dvale..

Er utdannet kokk,og har i tilegg ett år på kjøttfag med utplassering på Gilde..

Skrevet

Tror ikke det sto at bakterier dør i mailen fra Gilde. Men at toxoplasmose (vet ikke om det er skrevet riktig) er en parasitt som sannsynligvis dør når kjøttet fryses ned til -18.

Skrevet

Legen min sa det var greit,så nå har jeg det på frokost skiva!

Men holder meg vekk fra andre ting som er ``fyfy``

Så etter og ha pratet med andre mødre osv som aldri har hørt at salami er farligt,så spiser jeg det.

Tror den nesten får være opp tilhver enkelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...