ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jeg kan ikke tro dette. Jeg ringte den tannlegen som eg gikk til sist, og hun fant ut på dataen at jeg ikke har vært der på et par år. Jeg sa at jeg har tannlegeskrekk men at jeg har mannet meg opp til å gå til en tannlege for det har begynt å gjøre vondt. og hun skrek og skrek til meg - hallo!!!!!!!!!! jeg er redd nok som det er. Hvis det ikke gjorde så vondt så ville jeg aldri turt å ringe igjen. Men jeg bare ¨må få fikset dette her. hun dama burde ikke fått lov å jobbe på tannlegekontor. jeg trodde at hun skulle hjelpe meg og gjøre meg litt trygg men nei da.....
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Hadde glatt funnet meg en annen tannlege. Hadde ikke akseptert en slik behandling.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Nå må du ikke være så hysterisk. Tannlegen er helsepersonell og har lang høyere utdanning. Hun vil bare ditt eget beste. Selvsagt skal du gå til henne. (Slik tenker de fleste om helsestasjon og leger på sykehus. Hvorfor ikke om tannleger også?)
Pixie Power Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Så det er vanlig at leger og annet helsepersonell skriker til deg?? hmmmmm
Gjest Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Det finnes tannleger som er spesilaisert på tannlegeskrekk (odnetofobi) - Det finnes en forening (enten odentofobi foreningen eller pröv tannlege foreningen) så får du oppgitt tannlege i ditt när distrikt som har extra fokus på dette bla har de gått på flerer kurs ! Ikke sören om jeg hadde gått til en som skrek til meg i tlf ! Service er det noe som heter. Det er fritt sykehus valg og såklart fritt tannlegevalg !
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Det er da ikke normalt at helsepersonell skriker til pasientene? Hadde funnet meg en ny tannlege. Kassa dama på Rimi skriker da ikke til kundene selv om de ikke har vært der på en uke og handlet..
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 5. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2007 eg skal ikke gå hos de eg. vil ikke at de skal skrike og si masse til meg, det går an å være høflig.... jeg har bestilt hos en av de som er spesialisert på tannlegeskrekk (de hadde pause da jeg ringte tidligere så det var derfor jeg ringte den gamle) jeg er klar over situasjonen min, men siden jeg ikke hadde vondt så utsatte eg å gå til tannlegen, men nå har jeg ikke noe valg. selv om jeg er redd så må jeg. hun som jeg bestilte hos var veldig hyggelig, og hun sa at det ikke var bra at jeg ikke hadde vært hos tannlegen på lenge og at jeg må regne med et par besøk men at de skulle gjøre alt de kunne for å gjøre meg trygg. De er der for å respektere pasientene sine. Det var dette eg ville ha - det koster ingenting å være litt høflig
Gjest Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Tjihi. De kunne prøvd. Nei. Men jeg vet om en som av udugelighet tok livet av en gutt. Han vedtok forelegg for det. Og jeg vet om en som så på fotballkamp og ikke fulgte med pasienten slik at denne døde. Og jeg vet om ei som har fått operert bort deler av livmoren fordi legen ikke fulgte rutiner for håndhygiene. Og jeg kjenner en som regelmessig må spyle operasjonssåret sitt fordi han fikk en sykehusinfeksjon på grunn av det samme. Og ei mor som fikk hele det første året med barnet sitt ødelagt på grunn av det samme. Og jeg vet av de som når de prøver å få erstatning pga griseriet de ble utsatt for på sykehus - som blir møtt med at de nok har pellet seg i nesa selv og tatt på såret. For de samme bakteriene finnes der og - men selvsagt ikke i nesa på sykepleier, jordmor eller lege. Og jeg har blitt trakassert og dårlig behandlet på sykehus da jeg dristet meg til å ønske meg etterlevelse av sykehusets rutiner for håndhygiene. For de bryr seg ikke med den slags der i gården. Det finnes nok noen dyktige og pliktoppfyllende leger og sykepleier der ute. Og jeg vet om ei fantastisk jordmor. Jeg er imidlertid sjokkert over hvor lite vi pasienter tør å kreve av helsepersonell både mht til kunnskap, bedside-manner og hygiene. 300-400 dør og 60.000-70.000 blir skadet årlig pga dårlig hygiene på sykehus hvert år. Jeg synes det er rimelig ekstremt. Og vi lar det passere. Bare det ikke skjer meg......Tallene er fra Folkehelseinstituttet.
Northernlights Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Hm,minner meg om da sykepleieren kjeftet paa meg i telefonen da hun fant ut jeg satt paa Burger King med ungene, da 15 aaringen trengte lege. Hun holdt ikke noe tilbake da hun sa at Burger King er en usunn moekkaplass,og at det ikke finnes noe etandes der. Fikk hakaslepp! Hadde valgt Burger King akkurat da,fordi jenta selv ikke ville ha noe annet enn noe de kun selger der, og det var ikke en feit hamburger. Dewt liker hun ikke! Lurer paa hvor hoeyt de egentlig tror de sitter,de som driver paa saann? Og er de saann hjemme i eget hus ogsaa? Saanne melder man fra om til de som sitter lengre 0pp enn dem. Saann at de kan faa en aldri saa liten paaminnelse om normal folkeskikk. Og god kundebehandling.
Kåre Moradi Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Hva mener du med at hun "skrek og skrek" til deg? Kjefta hun mener du? Hehe...fikk litt rare bilder i hodet her.
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 SEr for meg at hun sitter å skriker og kjefter i tlf til deg, samtidig som det sitter folk i venterommet *tjihi* Huff nei. Har tannlegeskrekk selv jeg.... Hadde det skjedd til meg hadde jeg nok slengt på røret og satt meg i et mørkt rom alene etterpå. Jeg ville hvertfall vurdert å klaget på henne til de høyere opp, som tidligere nevnt. Synest ikke helsepersonell skal komme med krasse toner engang jeg. Selv har jeg opplevd å ringe legekontoret, var skikkelig dårlig og trengte hjelp hjem. Hadde ringt 113 hadde det ikke vært fordi legekontoret her i kommunen har samme tjeneste med et nr direkte til de. (Da rykker vakthavende ut sammen med ambulanse og de kontakter sykehus direkte tror jeg) Da fikk jeg streng beskjed om at jeg ikke skulle ringe det nr uten å være skikkelig dårlig. Ikke hørte hun på meg når jeg sa at det var tilfelle heller. Slang på røret i smerte tilslutt. Senere fikk jeg vite at det heldigvis bare var ei cyste som sprakk. Klarte ikke komme meg av toalett-sete engang jeg. Var så vondt i magen, i samme området som en potensiell blindtarmbetendelse. Håper du finner en skikkelig tannlege som kan hjelpe deg!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 finn en annen tannlege du kommer aldri til å bli kvitt skrekken hos henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå