Blue Lady Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Det går vannkopper i bhg til Lucas, og viss han får det så blir jo Mina også smittet. Hvordan arter det seg på så små barn? Hun fullammes. Kan hun få den første vaksinen om hun har vannkopper?
grå :) Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 så små skal vel helst ikke smittes,men mm beskytter vel en del.de vaksinerer ikke barna når de er syke. ville ringt en lege og spurt hvordan man skal forholde seg tror jeg
Sentralstøvsugeren Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Små barn kan og få det. Selma var 7 mnd. Hun fikk det ikke så "hardt" som søskna. Var ikke syk utover litt irritert. Når de får det før fylt 1 år, kan de få det igjen.....
Blue Lady Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Takk for svar! Rinte helsesøter nå, hun måtte ringe meg tilbake litt senere.. Men det er jo litt vanskelig å unngå egnetlig.. Hvor lang unkubasjonstid er det på vannkopper?
Sentralstøvsugeren Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 15 -- 20 dager, mener jeg.......Mellomsten min fikk det ikke da han var baby og storebroren hadde det.....så du kan være heldig!! Lykke til:).
kajak&Daniel Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Kan de få det igjen når de får det før de er 1 år?? Hva med gutten min da som har det nå, og altså da fikk det på ett-års dagen sin?? Jeg tenkte det bare var bra pga han da slipper å få det senere???
Sentralstøvsugeren Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Gratulerer med 1 - åring, kajakn:)!!!! Det er hva jeg har hørt, men din har det jo nå - så da er det vel ingen fare igjen!:0)
Blue Lady Skrevet 5. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2007 HS sa det ikke var noen fare ) Hun er så stor at om hun skulle få det så går det bra, men at hun kanskje ikke kom til å få det siden hun ammes. Håper vi slipper det midt i julestria...
kajak&Daniel Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Takk for det! :-) Rart at den lille gutten min alt har blitt så stor! Men da håper jeg på at han ikke får det igjen! Ikke noe artig når de er syke.. :-(
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Elias fikk det da han var bare 6 mnd, ble smittet av storesøster, som går i bhg...Han fikk ikke mangen blemmer da. Var hos legen og de ble veldig overrasket da barn under 3 mnd sjelden får det.. Den beskjeden jeg fikk var at det ike var farlig,men om han fikk feber så måtte jeg komme tilbake, for barn under 3 mnd skal ikke ha feber, nå er jo din passert 3 mnd da... og siden hun fullammes så skal det mye til at hun får det. Men om hun får det så må du ikke dra på helse stasjonen, vi skulle vært på 6 ukers kontroll som måtte utsettes da det er svært smittsomt, så de vil ikke ha vannkopper der.
jentebanden Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Her fikk lillesøster det da hun var 3-4 mnd., selv om jeg fullammet. Hun ble ikke veldig syk, men vi merket at hun var litt plaget. Hadde relativt mange prikker i bleieområdet, og det klødde nok. Hun hadde også feber, og var i litt redusert form pga det. Likevel slapp hun billig unna, så jeg er glad hun fikk det, så er vi ferdige med det. Helsesøster her sa at hun nok ikke ville få det igjen, selv om hun var så liten nå. Hun hadde "nok" prikker til å ikke få det igjen. Har hørt om de som har fått 2 prikker, de var mer utsatt for å få det igjen senere. Helsesøster sa at de kunne få vaksine hvis de var i bra form, og feber var på vei ned, men dette varierer nok fra helsesøster til helsesøster. Det er vel ikke sikkert de ønsker at du skal komme på helsestasjonen hvis hun fortsatt er smittsom...
*Rutletutt* Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Må bare skyte inn her at det er ikke gitt at hun får det selv om han skulle få det. Tobias hadde vannkopper for noen uker siden, men Milla fikk det ikke. I følge legen er ikke de små som fullammes beskyttet selv om mammaen har hatt vannkopper.
Fire småtroll Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Vesla her hadde det i sommer, 9 uker gammel! Gikk helt fint, men fikk ganske mange prikker.... På helsestasjon her sa de jeg skulle ringe legen hvis hun ble veldig plaget, da kunne hun nemlig få en type allergimedisin som hjalp på kløen. Smurte på hvitvask vi og det gikk helt greit. Et lite tips til slutt, kjøp en billig make-up pensel til hvitvasken, så mye enklere å påføre uten gris!
*Rutletutt* Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 Tobias fikk dette for å sove - Vallergan. Kjøpte også en slags hvitvask på sprayflaske, da ble det ikke så mye søl;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå