Gå til innhold

Har legen alltid rett? - frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert over legen min. Hun viser absolutt ingen forståelse for hvor vanskelig det er å sjonglere jobben som lærer, vondt i ryggen og datter på 5 fra før. "Det er prisen du må betale det..." Greit nok, men hadde kanskje vært mer motiverende om hun kom med ideer til hvordan man kan bedre situasjonen... Holder på å bli gal. Vurderer å bytte lege igjen(byttet fordi jeg flyttet fra en annen kommune). Savner min gamle lege som kjente meg fra jeg var liten. Får følelsen av at jeg bare kan gå der med vondt i ryggen - det er til pass for meg. Burde jeg ta kontakt med fysioterapeut på egenhånd? Er det noen andre ting jeg bør vurdere? Beklager syting, men nå føler jeg meg skikkelig urettferdig behandlet. Jeg har bare vært sykmeldt 2 ganger før i mitt liv og det har ikke vært langvarig. Så, det er ikke sånn at jeg tenker gravid=sykmeldt heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde hun ikke å finne ut hvorfor du har vondt?

Jeg ville vurdert å bytte lege, det er viktig at en føler at en er på bølgelengde med legen og at en føler at en blir tatt på alvor.

Jeg vet en får dekket fysioterapi ved bekkenløsning, men hvis du ikke har den diagnosen, må du nok betale av egen lomme.

Jeg ville prøvd kiropraktor, de er eksperter på rygg og jeg har god erfaring fra behandling hos kiropraktror. Men kiropraktor må du betale selv, du får dessverre ikke dekket denne typen behandling.

Skrevet

Ja bytt lege... vi i norge er vist litt for lojale til både et ene og det andre..... med vond rygg kan det hjelpe å trene musklene i rygg og mage.... men eg vet jo ikkje korleis vond rygg du har da.....kan vurdere kiropraktor og dei skal kunne hjelpe mangen , gå til fysio og be om rette øvelser for å trene DIN rygg

Skrevet

Jeg ba om henvisning til fysioterapi, men det mente hun ikke var noen vits. Det har ingen virkning... Vet ikke helt om jeg stoler på det. Og trening var også utelukket så sent i svangerskapet(uke31). Jeg blir så satt ut. Jeg skal undersøke hvilke andre leger som er tilgjengelige her i kommunen, for jeg kjenner at jeg ikke klarer å gå flere ganger til henne hvis jeg ikke blir tatt på alvor. Kiropraktor er kanskje veien å gå. Betaler gjerne for å slippe dager som kun inneholder, jobb, sofa og matlaging. Vil jo så gjerne finne på ting med jenta mi og hunden vår. Om en bare en liten gåtur på 15 min. Men som regel er jeg helt ferdig innen jeg er ferdig på jobb og laget middag. Heldigvis har jeg en samboer som stiller opp uansett. :-)

Skrevet

Jeg er enig med de over, bytt lege! Har selv hatt en lege jeg ikke har vært på bølgelengde med og vet hvor fælt det er. Nå har jeg verdens beste lege som er kjempenøye og som bryr seg om hvordan JEG har det og føler det. Jeg går til fysio to dager i uka på grunn av vondt i ryggen. Hos meg er det sånn at jeg ikke får sove fordi det er så stivt og vondt, og jeg synes fysioterapi hjelper! Har en låsning som stadig vender tilbake og når jeg får fikset på den blir det mye bedre. Jeg trener også ryggen når jeg er der, og jeg er i uke 30, så det burde ikke være noe problem for deg heller! Synes legen din virket veldig useriøs, og det skal ikke være sånn at du føler at du ikke blir tatt på alvor!

Skrevet

Hvordan kan hun si at fysioterapi hjelper? Er ikke fysioterapi en offentlig godkjent behandlingsform her i Norge? Da kan vel ikke legen din bestemme om det virker eller ikke..? Synes virkelig du skal bytte lege, hun høres jo ikke seriøs ut en gang.

Jeg blir så provosert av slike mennesker altså. Hvis det hadde vært meg (med mitt temperament) skulle hun i hvertfall fått høre klart og tydelig hvor udugelig hun er!

Skrevet

at fysioterapi IKKE hjelper, skal det være i første setningen der ;) Litt rask på avtrekkeren ja ;)

Skrevet

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg klarte å være mer direkte, men jeg blir bare satt ut og føler meg liten..... Det er etterpå at jeg tenker - Å - det skulle jeg ha sagt osv...

Skrevet

Gjør som meg; gå til kiropraktor!

Jeg er 31+0 i dag, og har fått et helt annet liv etter et besøk hos kiropraktor. Har gått jevnlig til behandling de siste tre ukene og har i tillegg fått øvelser jeg gjør hjemme.

En kiropraktor kan også skrive ut sykmelding, og jeg ble 50 % sykmeldt uten å be om det.

Hver time koster meg 300 kroner, men det er det jammen meg verdt.

Jeg valgte for øvrig ikke kiropraktor fordi jeg ikke kom overens med legen min, men fordi jeg rett og slett har god erfaring fra tidligere behandling hos kiropraktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...