Kvitrebekk Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Hvor skummelt er det å sove på ryggen? Har lest at man ikke skal gjøre det fordi babyen kan trykke mot noen blodårer eller sånt i ryggen. Når man ikke skal sove på magen så er det jo bare sidene igjen! Og da blir nurket i magen veldig urolig. Sparker og styrer og kjennes nesten ut som hun legger seg annerledes hver gang jeg snur meg fra side til side. Virker ikke som hun liker at jeg ligger på siden. Men hva gjør man da?!?!?
mamma`n til nurk Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Jeg ligger akkurat som jeg vil:) Mye på siden, men også endel på ryggen etc...Har ikke fått beskjed fra legen ang å ikke ligge på rygg, ikke har jeg lest det i boka jeg fikk av legen heller, så da kan det vel ikke være så veldig farlig tror jeg...
Måånestråle Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Jeg ligger både på ryggen og på siden, men jeg får vondt i den øverste siden av magen når jeg ligger på siden (føles som om magen strekkes), så jeg ligger med en pute halvveis under magen og så legger jeg det øverste kneet også på puten. Da ligger jeg ganske godt! Nå er ikke magen min så innmari stor ennå, så det blir spennende å se hvordan det blir etter hvert. Er 18 uker på vei nå.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 hei hei. Det stemmer det du har lest. Er i mitt andre svangerskap nå og fikk beskjed/leste at man ikke skulle sove på ryggen. Dette går ikke utover barnet, men presset/tyngden fra barnet kan stoppe blodtilførselen din til hjertet osv...og det er ikke helt bra. Jeg sover på siden med pute under magen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Da får jeg problemer ihvertfall. Ligger bare på siden når jeg er våken og hater å ligge på ryggen. Når jeg sover ligger jeg ofte på ryggen, så jeg har tydeligvis ingen kontroll på sovestillingen min. Blir kanskje annerledes når magen blir større og jeg sover lettere.
Lillegull2008&2010 Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Jeg har lest og fått beskjed om at så lenge du ikke blir svimmel eller noe når du ligger på ryggen kan du godt gjøre det. For det som kan skje når man ligger på ryggen er at alt presses på diverse blod og organer slik at du kan bli veldig svimmel, og det er ikke bra. Men så lenge du ikke merker noe, mener jeg du kan ligge trygt å godt på ryggen. Jeg har lenge vært avhengig av å ligge på magen, men dette er ikke behagelig, så jeg ligger på rygg å på sidene. det blir en del snuing på natta, men sånn er det nå
Emilie&Markus Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 det er riktig at man ikke skal ligge rett ut på ryggen når man har kommet i rundt 5-6 mnd (husker ikke helt akkurat nå) Men så lenge du ikke ligger flatt og heller bygger opp rygg, nakke og hode med puter o.l gjør det ikke noe. da er overkroppen høyere opp enn bena og det blir ikke samme trykket fra livmoren.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Fikk beskjed av min lege at vis jeg lå lenge på ryggen kunne den trykke på mine organer,blodårer osv dette kunne føre til dårlig sirkulasjon og at du kunne oppleve og bli kvalm/svimmel. Det anbefales både i bøker og av leger at du ligger på siden. Men og ligge på ryggen i sofaen derimot er ike farligt. Det som jeg har forstått er at dette gjelder når du sover i senga di på rett underlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå