Gå til innhold

hva ville dere gjort?? er litt usikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med 2 barn, eldste begynner på skolen til høsten-og miste skal fortsette i barnehagen... De går nå i samme barnehage ett stykke unna,men nå har jeg fått ny barnehageplass like ved her vi bor,og skolen! Jeg har ikke lappen enda,men holder på på slutten -og jeg har tilgang på bil med en gang jeg får lappen(håper på januar!)

Så jeg tenkte på å ta den nye plassen,for da vet jeg at jeg har ungene samlet her hvor vi bor fra høsten,det er jo greit da eldste begynner på skolen... Og det er jo ikke sikkert at minsten får barnehageplass igjen der til høsten...???

Eller så lar jeg de fortsette i barnehagen der de går nå ,som det tar lang tid å komme seg fram og tilbake. Og da må jeg nok ha minsten der fra høsten av også,og hente han der ett år...???

Hva ville du/dere gjort??? Stresset med henting og følging i noen måneder? eller risikere å ikke få plass til høsten i barnehagen her oppe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier at dere har fått barnehage plass like ved der du bor. hvis du først har fått plassen så får du jo beholde den neste år?

Og som du sier så får du mest sannsynlig lappen fra januar av... dvs at hvis du har de der de er nå, hvor det er kjente folk og mange venner så vil det etter januar bli lettere å hente fordi da har du bil. eller du kan flytte minste mann og la han begynne sammens med barn som han også vil begynne på skole med.

Hvis du gjør det siste så vil det jo være kjekt fordi da får han venner før han begynner på skole.

Og hvis det hadde vært meg så tror jeg at jeg hadde kjekket ut hvordan det er å beholde plassen fra høsten igjen

Skrevet

Det er til minsten du har fått barnehageplass nærmest? Ikke enkelt det der, men er det en bra barnehage den nye du har fått plass i, tror jeg kanskje jeg hadde valgt å flytte minsten med det samme, dersom du mener han vil takle det å bli flyttet på... Du må jo begynne med ny tilvenning og det blir jo litt omstilling for han da, er de på samme avdeling også på den barnehagen de er i nå? Er de mye sammen i utestundene?

Skrevet

Kan du ikke søke permisjon i den nye barnehagen da, til høsten? Så flytter de begge, vel, kanskje det ikke utgjør noen forskjell heller...

Skrevet

De er litt sammen i barnehagen,men ikke så mye og de går på forskjellige avdelinger... Og han har ingen bestevenner i barnehagen,så han hadde fint klart å bli flyttet på nå... Jeg tror nok jeg gjør det for da vet jeg at jeg har begge 2 her hvor vi bor fra høsten av...men det blir nok noen kjipe måneder sånn i starten,men det får vi bare klare,hehe:)

Skrevet

Det klarer dere, vet du:) Blir jo enklere også når du får lappen og bil:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...