Meg og gutten min Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 nå trenger jeg litt hjelp her. jeg har 50%fast jobb på sykehjemmet, men har gått i en 100% vikariat i 1 år. skulle fortsatt få ha den fram til 1 januar. problemet er at jeg ikke har skrevet kontrakt på det lengre enn 1 desember. skulle få ny kontrakt sa sjefen, men nå har det seg sånn at jeg måtte sykemelde meg 50% 1 måned pga bekkenløsning. føler at jeg ikke kommer til å få den kontrakten lengre. hvordan er det med utbetaling egentlig? få jeg utbetalt for 50% eller 100%. jeg jobber 50% og er sykemeldt resten. når den kontrakten fram til 1 desember går ut altså...hvis jeg fortsetter da å være sykemeldt!
sydilla Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Reglene for permisjonspenger er at "Foreldrepenger skal i utgangspunktet tilsvare den inntekten du vanligvis har" se forrøvrig http://www.nav.no/805351686.cms så det er ikke sikkert dette har noe å si uansett... Har ikke helt peiling, men vet at det er en masse regelverk her som gjør at gravide er rimelig godt beskytta. Så er det noe med muntlige og skriftlige avtaler. Ta kontakt med fagforeninga di :-) Generelt vil jeg si at arbeidsgiver er dum hvis han ikke er velvillig med deg da, du er jo 50% fast, skulle tro de var interessert i å holde på dem som de hadde i disse tider...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Hvis du har en 50 % stilling etter 1.desember så er det den lønna du får ved en evt sykemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå