Gå til innhold

Mye kynnere. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i uke 36 og syns jeg har veldig mye kynnere. Kan komme 4-5 i halvtimen, for å ta en pause og komme igjen. Verst om kvelden. Hadde nesten konstante kynnere i flere timer i går kveld. De er ikke vonde og blir ikke sterkere, så det er ikke rier.

Er dette normalt, eller noe jeg burde ringe lege for?

Skal til kontroll på fredag.

Kjenner godt med bevegelser fra babyen, men hun ligger nok langt nede, for magen har sunket veldig i løpet av de siste dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg kontaktet JM fordi jeg syns jeg hadde så mye kynnerere. Hun beroliget meg med å si at "alt" er normalt.... Fra nesten ingen ting til hvert 5 minutt..... Så jeg ville tro at du det du har også er helt normalt...

Skrevet

Jo mer jeg er i bevegelse, jo mer kynnere har jeg. Er jeg f.eks. på shopping går jeg med magen så og si konstant i "spreng". Har hatt kynnere fra uke 22 ca, og har ikke tenkt over at det er "unormalt" på noe vis. Jeg har ihvertfall forstått det sånn at alle har kynnere, bare at ikke alle kjenner dem like godt? Eller har jeg misforstått...?

Skrevet

Tror det er normalt. Jeg får mye og ganske sterke kynnere hvis jeg har gått/ stått mye, er sliten etc, og de er som regel verst på kveldstid. Bruker å hjelpe med en liten hvil på sofan eller i senga i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg har mye kynnere og spurte JM om dette. Hun sa hvis ikke de var vonde eller regelmessige var det helt normalt. Noen dager senere hadde jeg kynnere med 4-5 min mellomrom i noen timer, ringte føden som ville ha meg inn til en sjekk. Innen jeg var på riksen var de nede i 2 min mellomrom og JM ville legge meg inn. Ul viste derimot at livmorhalsen ikke var modnet og det så fint ut (var da i uke 29) og ble sendt hjem med beskjed om å ringe tilbake hvis de fortsatte å være regelmessige over et par dager. Det ga seg heldigvis etter ca 6 timer.

På riksen sa de det samme som JM, de skulle ikke være vonde el regelmessige og jeg skulle ikke føle nedpressfølelse, da må man ringe føden...

Skrevet

Jeg har også mye kynnere - jm sier det er normalt og legen min sier at det betyr at jeg må ta det mer med ro - så da har jeg roet ned tempoet litt for sikkerhets skyld :-)

Skrevet

jeg er i uke 37 og har aldri merket noe til noen kynnere i det hele tatt jeg... tror det er VELDIG individuelt, og alle variasjoner er nok normalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...