junior&vesl@ Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Nå er det desverre endt med samlivsbrudd for oss, jeg sliter skikkelig og har det vondt. Men det må jeg jo takle for min egen del og ikk minst for barna. Men det er ikke bruddet jeg skal skrive om nå... Før bruddet og i lang tid har jeg hatt lyst til å skifte jobb og prøve meg i en ny bransje. Nå har sjansen bydd seg og i morgen skal jeg på jobb intervju. Normalt ville jeg vært helt i taket og jublet, vært spent, kvalm og super engasjert i forkant av intervjuet. Nå er jeg helt rolig, klarer bare å tenke på mine egne utfordringer og livssituasjon. Denne jobben vil gi meg bedre lønn, friere arbeidsdager, hjemmekontor en dag i uka, men på farten i distriktet de andre dagene. Alt dette har jeg ønsket meg! Men, skal jeg ta sjansen og kaste meg ut i nye utfordringer nå (har 3 mnd. oppsigelse), eller skal jeg bli på min trygge arbeidsplass hvor jeg kan jobben min 100% og kollegaer som kjenner meg og vil støtte meg. Flere av kollegaene mine er venner og vil støtte meg uansett. Men vil jeg være klar for dette nå? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Jeg skal selvfølgelig gå i intervjuet, og det er jo ikke sikkert jeg får jobben, men hvis jeg får den -HVA DA? Noen råd og meninger på veien...
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Du må hvertfall gi det en sjanse:) Dra på intervjuet/-ene og se hvordan det går, da får du sikkert høre enda mer om stillingen som kan hjelpe deg å velge det riktige. Da skaffer du deg selv en utsettelse samtidig som du får ett bedre grunnlag til å ta det riktige valget på Innebærer den nye jobben vanskeligheter i forbindelse med barnehage/SFO er det kanskje greit å tenke seg litt ekstra om, dersom du og barnefar ikke greier å samarbeide såpass. Og hvordan dere "fordeler" samværet med barnet/-a mellom dere... Men det høres jo ut til å være en fin jobb også da:) Ønsker deg lykke til på intervjuet i morgen og med valget du står overfor. Men dersom alt det praktiske med barn og pass og jobb ikke skaper komplikasjoner hadde jeg kastet meg uti det, tror jeg:)
junior&vesl@ Skrevet 5. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2007 Barnefar stiller opp han, sier han og det tror jeg på også. Han vil jo at jeg skal klare å beholde huset, og da er det fint med litt bedre inntekt. Jeg kan også legge opp arbeidsukene mine selv, så lengre turer får jeg legg opp til de dagene jeg ikke har barna. Det blir iallefall spennende og høre. Jeg sier nok ingenting om familesituasjonen på intervjuet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå