Gå til innhold

tørking etter bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lar som regel veslejenta luft tørke etter bad. hun elsker å ligge på baderomsgulvet uten klær. i dag oppdaget jeg plutselighun har noe som ligner på skorpe bak ørene. kan det ha kommet fordi vi ikke har tørket henne?? har så dårlig samvittighet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her holder vi på med tørkingen i minst ett kvarter etter badingen. Er jo så mange hudfolder som ikke må glemmes. Kritiske steder er bak ørene, ytterst i øret hvor vi tørker med q-tips, under haka, nakke, siden av halsen, under armer, bak knærne osv. Også mellom alle vaklene opp på føttene etc, da lillemor er rund og god!

Dersom vi slurver en eneste gang med denne tørkingen så kommer det "surlukt", f. eks. bak øret.

Du kan jo la henne lufttørke, og så gå over på slike steder med håndduk etterpå:o)

Skrevet

Fikk vite på barsel at tørking etter bading er veldig viktig, som hun over sider, pga hudfolder osv..

Nå er min Marius på 4 uker veldig tynn...så her har ikke de store hudfoldende kommet, men jeg tørker først veldig godt...så får han ligge naken å kose seg.

Skrevet

Det jeg har erfart er at dersom man ikke tørker godt i disse hundfold-områdene er at det dannes fort en slags gugge som lukter litt surt.

Jeg tror det er fordi man har olje i vannet, så derfor blir ikke huden tør på samme måte. Steder som bak ørene hoper det seg opp oljefett fra badevannet.

I starten finner man sånne områder etterhvert, og tørker nøye der når man oppdager dem. :-)

Under haken, bak ørene, under armene, hudfolder på ben og armer, innsiden av ørene(ikke øregangen).

Er jo ikke så lett å vite alt sånn på forhånd. :-)

Skrevet

Føner! :)

Jeg bruker føneren på vesla jeg :) Hun elsker det og huden blir helt tørr :) Hender vi bruker føneren ved bleieskift også, hvis vi ikke har tid til å lufttørke. Er hun urolig blir hun rolig og i godt humør også :) Har også hørt at kolikkbarn blir rolige under føneren. Bare pass på avstanden sånn at det ikke blir for varm :)

Skrevet

Småtten lufttørker stort sett der han ikke har disse søte små valkene sine, for når jeg er ferdig med å putte flanellskluten inni alle disse foldene er han som regel tørr alle andre steder :) Vi oppdaget også sånn små "skorper" bak ørene som viste seg å mest sannsynlig være gulp, så vasker og tørker bak der ganske ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...