*ale* Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Hvordan er en fin julaften hjemme hos dere? (alle som ikke vil lese juleinnlegg får bare la være!) Her feirer vi julen hjemme hos oss selv. Søstra mi og dattra hennes er her. står opp når ungene våkner, stormer ut i stua og ser på treet med tente lys:) Mens ungene åpner strømpene, tenner jeg masse stearinlys i hele huset, fyrer i peisen og dekker et diiigert frokostbord. Så er det julebarnetv, men hele remsa med Disney, tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen.-.. Og en del masing om pakkeåpning underveis:) Lunch , av og til stikker noen innom og spiser sammen med oss. Jeg lager middagen innimellom alt dette... Middag med ribbe og tilbehør ca kl tre. Så spiser vi leeenge, og rekker å få rydda av til klokkene ringer kl fem. Så er det å vente på nissen, som har oss på ruta si i halv seks tia... Deretter pakkeåpning, som varer ut kvelden. Avslutter med en diiiger kveldsmat og så er det å prøve å få de minste i seng... Når de har lagt seg er det litt rydding, så synker mor og far ned i sofaen og ser litt tv før vi kræsjer:) Vanker kanskje til og med en kaffebailyes på mor Himmel , jeg er seriøst i julestemning!!!!!!
Kamomille Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Her starter jula lille jualften. På ettermiddagen pyntes treet. Når huset er vasket og ryddet, og ungene er i seng, settes ribba i ovnen. Da blir smaksprøve på ribba og nybakt brød til "grevinnen og hovmesteren" her starter julaften med åpning av strømpene på senga! Så er det frokost og barnetv. Derosm det er fint vær prøver vi å være litt ute på formiddagen. Jeg får skikkelig julestemning av ski, akebrett, nysnø og sol. Går som regel innom et par naboer med blomster:) Så er det disney kl 14, mens vi voksne lager middag. Etter Disnet får ungene åpne et par gaver ofr å stilne nysgerrigheten, samt ha noe spennede å leke med men vi spiser. Spiser kl 17 - laaaaang middag. Ungene spiser som regel fort og vil heller kose seg med de gavene de har fått åpnet. Etter at maten er ryddet vekk, kommer kanskje nissen, og så er det tid for gaveåpning. her tar det laaaaaaaagn tid fordi vi har en regel om at det er kun en og en som får åpne. Går runden slik at man åpner en gave og så å man sitte å se på at alle de andre får åpne en gave før det igjen sin tur. Jeg syne det er viktig at ungene lærer seg å sette pris på gavene, takke den de har fått av og også får tid til å se hva de andre får og få se reaksjonene på det man selv gir bort! Ikke bare rive av papiret på alle gavene og ikke huske hva man har fått av hvem etterpå! Etter gaveåpning er ungene i seng, og vi voksne koser oss med julegodis, frukt, god drikke osv. Er det fint vær, går de fleste av oss en sen kveldstur!
Arb.ledig husmor Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 I år skal vi feire julen med foreldrene mine, og bror min med hans familie. Så siden det er 2 småbarn der, så blir vel dagen litt annerledes enn hva den pleier. Men vi spiser alltid julefrokost, enten alle sammen, eller bare oss 3... Til lunsj er det risgrøt. Og senere på kvelden er det pinnekjøtt med tilbehør og sjokoladepudding og moltekrem til dessert. Etter middag er det oppvask, og så åpne pakker.. Mon tro om alle pakkene får plass under treet i år da... Så er det kaffe og kaker og litt julesnop... og natta etter det.........
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Ååå.. så koselig da Glede meg skikkelig til julen nå jeg :) Slik feirer vi julaften: I år er skal vi være hos mormor og morfaren til Tobias. ( Bytter ann hvert år ) foreldrene til mannen min er fra Kragerø, og i år skal vi være hjemme på Osterøy Vi står opp til en deilig julefrokost.. til lunsj,så er det mandel i grøten ( jeg får jo aldri den mandelen he.. he.. rundt kl 16., begynner Julegudstenesten, ( tror vi ikke kommer til å gå i år, Tobias har vel ikke ro til å sitte en time å høre på presten ) he.. he.. Kl 17. da er julepreiken ferdig, reiser hjem, julemiddagen er ferdig og vi begynner å spise,alt fra pinnekjøtt, medisterkaker, julepølser og alt som er godt Sitter en god stund å koser oss, etter middagen blir det gaver, masse julesnop, og kanskje onkelen til Tobias kler seg ut som nisse i år Vi slapper av, koser oss med gavene vi har fått jeg legger minstemannen rundt 21..30 ( får være lengre våken, siden det er jul, vist ikke han sovner på benken før da, he.. he.. ) så sitter vi voksne å koser oss med rester av middag og julesnop!!!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Ååå, dette var koselig lesing
små Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 I år skal jeg feire jul "alene" for første gang... =) Så nå begynner en ny tradisjon for oss.. Gud som jeg gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå