Gå til innhold

Hvordan går det med forholdene deres...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg sliter litt om dagen... Vi er klar over det begge to, men vi klarer liksom ikke å løse det. Det er ganske frustrerende! Forholdet var ikke perfekt før vi ble foreldre eller, men hadde jo håpt på at det ikke skulle bli verre... Tror vi er i en fase som kanskje alle nybakte foreldre er igjennom... Pappa'n her føler seg tilsidesatt, med tanke på sex, at barnet får all min oppmerksomhet, at jeg hele tiden kommenterer hvordan han gjør ting m.m. Jeg føler at jeg er alene hele tiden, sambo er på jobb mandag til fredag og da helga kommer så tar hobby'en hans all tid...syns jeg. Han synes selv han har blitt flinkere til å være hjemme i helgene etterat vi ble foreldre, men jeg føler det ikke slik. Jeg vil jo aller helst ha han her hele tiden når han ikke er på jobb, men skjønner jo at han ikke bare kan kutte ut hobby'en selvom vi har blitt foreldre... Han sier hele tiden at jeg får finne på ting, ikke bare sitte hjemme..., men det er ikke like lett når man har et lite barn å ta hensyn til... Med ganske stram økonomi så er det ikke så mye å finne på heller.

Vi er veldig glad i hverandre, så det er ikke det som er problemet... Er det noen andre her som føler det slik som oss...?

Velger å være anonym denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

Jeg tror det er ganske normalt at at man kan få litt problemer i forholdet når hele tilverelsen blir snudd på hodet. Jeg tror det er viktig å snakke ordentlig ut om ting. Her blir det også mindre intimitet fortiden, feks. vi har jo nå fått nr. 2 og han hadde kolikk i tillegg.Helsesøster var veldig opptatt av hvordan forholdet vårt var blitt med et kolikk barn feks. Det var ikke lett og vi har begge vært utrolig slitne. Men selv om man har forskjellige behov får man snakke om det og finne en løsning som passer begge. Det er jo ganske vanlig at mor føler seg mettet på fysisk kontakt og far føler at han ikke får noe....

Men jeg synes faktisk at mannen din burde innse at det blir mindre tid til hobbier de første årene man har barn. Sånn er det bare. han burde se det selv og gi mer tid til familien, ikke be deg finne på noe å gjøre!

Kanksje dere kunne få et par timer med familie terapaut? Det er det tilbud på på helsestasjonen her.

Uansett, masse lykke til! Håper dere kan snakke ut om dette :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...