Gå til innhold

Fy Fa..... nå sitter både jeg og jenta mi og griner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mista malka mi i går, det har nesten ikke kommet noen ting. Ikke vil hun ha flaske og ikke pupp. Hun har hylt siden kl 7, og vil selvfølgelig ikke sove. Føler meg som den mest udugeliga mamman i hele verden......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars dere.... Hvor gammel er hun? Fosvant melka bare plutselig liksom? Eller er det noen grunn? (Er du stressa eller går på medisiner eller noe?)

Skrevet

Du er ikke udugelig - du er kjempeflink som prøver! Er du sikker på det ikke bare er økedager? Har du snakket med helsesøster eller ammehjelpen? De kan nok gi deg den hjelpen og støtten du trenger. Lykke til!!

Skrevet

Prøv å gi melk fra kopp. Jeg fant ut at korken på tåteflaksen er fin til det. Det er greit å gi fra kopp, så blir hun ikke sugeforvirret om du fortsatt skal amme.

Skrevet

huff da:( du må lete frem pumpa å pumpe alt du orker å legg henne til brystet titt og ofte. skjønner du er frustrert men du er ingen dårlig mor pga dette. *trøsteklem*

Skrevet

Mat må hun jo ha, så da må du jo kasnkje vurdere en annen måte å få i henne noe på. mme????

Skrevet

Hun er fire måneder, og vi hadde navnefest i går. Sikkert litt stress som har utløst det. Hun tar vanligvis flaske for jeg har pumpet litt som hun får ekstra hver kveld. Pumpet som en gal i går kveld for å prøve å få igjen noe og klarte 20 ml...............

har prøvet litt velling nå med skje.... det funker så nå skal jeg prøve puppen igjen, nå som hun ikke er skrubbsulten. Blir helt fra meg jeg. Så kommer barselgruppa hit om en time, og vi har ikke fått gjort noen ting...........

Skrevet

Barselgruppa har nok forståelse. Du må bare ikke gi opp! Håper du får det til etter hvert igjen! :o)

Skrevet

Uff, stakkars deg - ikke rart du er stressa:o( Eneste rådet jeg har er å prøve å legge henne til ofte og skulle det vise seg at du ikke har nok melk kan du jo gi mme fra kopp/medisinbeger og fortsette å prøve flasken (siden hun vanligvis tar den, gjør hun det sikkert igjen). Har du prøvd å drikke ammete? Drikk mye uansett - hvil deg og spis godt - kanskje det er alt som skal til?

Håper det ordner seg.

Klem

Skrevet

Kjøp engangssprøyte (20 ml) på apoteket. Fyll den med mme.

Legg henne til puppen og når hun begynner å suge så lirker du tuppen på sprøyta inn i munnviken hennes. Når hun nå suger kan du forsiktig sprøyte litt og litt mme inn i munnen hennes.

Gå også inn på www.ammehjelpen.no og les om hjelpebryst. Da får ungen mat og du får stimulert produksjonen.

Anbefaler deg også å ringe en ammehjelper. De er kjempeflinke!

O)rdner seg dette vettu! Lykke til!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Ring helsesøster og snakk med henne om hva du skal gjøre. hørte fra ei anna hørte jeg at babyen gjerne kan få henge på puppen for å øke produksjonen

Skrevet

Problemet er at når jeg legger henne til så Vræler hun! Men nå er jeg ved litt bedre mot. Vellingen hjalp og hun sugde litt på puppen etter jeg hadde pumpet frem litt melk, og sovnet som en stein nå. Så da skal jeg Bælme vann, legge meg på sofaen og se at ting flyter. Og håpe at hun vil ha mer pupp når hun våkner. Trodde ikke jeg skulle bli så lei meg når jeg ikke får ammet lenger.

HI

Skrevet

Det her kommer til å gå seg til. Sikkert oga stress og slik i går at puppene føles tomme nå. Jeg tror det viktigste nå er å prioritere ammingen noen dager, la husarbeidet vente. Hvil deg masse, sov når jenta sover, spis og drikk godt. Legg henne til ofte, og vil hun ikke ha, så ikke press henne. men pump i stedet.. Det er ok å gi mme også, men jeg er sikker på at produksjonen din vil ta seg opp igjen i løpet av kort tid om du gir det et forsøk. Ammete er også lurt, skal være bra for produksjonen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde ganske enkelt avlyst barselgruppen. Så hadde jeg spist meg stappemett og drukket masse vann og vørterøl selv. Og så hadde jeg kledd av meg og ungen og gått rett til sengs.

Masse pupp og kos.

Og avslapning for mor.

Skrevet

Hei! ikke fortvil. Vi har innimellom slitt med at gutten vår nekter å drikke puppen. Typisk at det skjer når man er stressa og skal f.eks ha klubb eller barseltreff. Da vil man gjerne at de skal spise fort, sånn at man får gjort alt man har tenkt... Jeg har lokket med smokk, puttet puppen inn så snart han suger på den, jeg har til og med en gang smørt litt sukkervann på puppen! Fysj, det var ikke planlagt, men jeg skulle nå en båt, og bare måtte få ammet han. Tenkte han kanskje hadde vondt i magen og gav ham litt sukkervann. Så hvordan han digget det, så da smørte jeg litt på puppen. Skal si det hjalp!

Men altså, ikke det at jeg anbefaler det som en løsning. Tror bare at ting kan gå over og at det ikke nødevendigvis er slutt med amminga di! Du får heller avlyse noe stress, slappe av, spise og drikke godt og prøve å tilby melk når hun er blid og fornøyd, gjerne i senga deres.

Lykke til!

Skrevet

Bare slapp av! Jeg kjenner meg veldig igjen. Hadde flere dager med fullstendig spisenekt i begynnelsen. Nesten alle opplever sånne perioder - det er grusomt når det står på, men det ordner seg til slutt... Det er jo ingen babyer som sulter ihjel heller. :) Vil på det sterkeste anbefale deg å ringe ammehjelpen (ammehjelpen.no). De er kjempeflinke og kan hjelpe deg til å få orden på dette igjen. Fikk MASSE hjelp av dem. Hvis du ikke vil ringe kan du sende dem en mail eller gå inn på ammeforumet her. Det er ammehjelpere der også.

Skrevet

Blir helt rørt av de utrolig flotte tilbakemeldingene jeg får. Litt sår i dag tror jeg :) Nå ligger snupp og sover og jeg har fått stelt meg litt. Har avlyst alle andre avtaler i dag, bortsett fra barsel, for det synes vi begge to er så kos. Har ringt pappan på jobben og fått litt trøst. Så nå sitter jeg bare å venter på humøret til frøken når hun våkner :)

Skrevet

gadd ikke være anonym lenger. I min fortvilelse var jeg så redd for å få tilbakemeldinger jeg ikke hadde taklet :)

Nå har hun våknet med et smil etter 20 min soving. Slenger meg i dusjen og henne ut i vognen så rusler vi oss en tur rundt kvartalet og møter de andre :)

Skrevet

Jeg mista også melka en natt etter at vi hadde hatt mye folk og jeg hadde stressa..men fikk roa meg ned å dagen etter var melka tilbake som før:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...