Gå til innhold

Tv forbud for barn under 3år?? hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei de ser ikke mye, men det blir jo lett å holde Knerten på 21 mnd. unna når Storebror på 5 skal se barne tv......

Skrevet

Synes ikke det ser så dumt ut jeg...

Tror nok kanskje vi begynner med litt småtitting på barnetv som passer for de minste litt før, men det blir ikke snakk om å sitte og se film o.l.

Er idealistisk nå i hvertfall, vi får se når gullet er noen år, om prinsippene fremdeles holder...

Skrevet

Tullete artikkel. Så vidt jeg kan se er det bare VG som snakker om et "tv-forbud for små barn" - forskeren det vises til sier at det er skadelig for barn å se "for mye TV" og at man bør jobbe for å redusere tiden de ser tv.

Med andre ord nok en fjær som har blitt fem høns, tre kråker og en krokodille som jager naken neger med øks i VG-redaksjonen. Min eneste konklusjon blir at herregud som nett-tabloidene suger.

Skrevet

har en på 2 år.

Vil ikke si at han ser mye på tv,men litt ser han.

Han får se litt på playhouse disnye på ettermiddagenee etter barnehagen.Da er han så sliten.Og vi får laget middagen i fred.

Og ellers får han se på barne tv før leggetid.

Det er faktisk eneste gangene han har tid til å være i ro ¨så er det foran tvn.Samme hvor trøtt han er går det i 100 ellers.Da er barne tv fint å ha,så har han roet seg ned litt føre vi legger han i senga.

På helga hender det han ser litt på barnetv på morgenen.

Og noen dager ser han ingen ting.Dager han er syk ser han mere....varierer veldig

Skrevet

Nei, det syns jeg er litt ekstremt...foreldrene bør klare å styre det selv.

Her var det en periode han så mye på tv (men han ble ikke sittende i ro lenge foran tv`en, men den stod mye på) - men nå har vi begrenset det til bare barne-tv hver dag (ikke alltid han gidder å se det heller) - litt mer i helgene som regel med tv om morgenen også;o) Han er snart 3.

Skrevet

Her holder det med barnetv kl 18 for vårt barn på to år.

I helgene får han se litt barnetv om morgenen.

Skrevet

Gadd ikke lese hele artikkelen,men noe barnetv er jo bra. Silje ser på playhouse og der er det mye læring og ikke sitter hun i ro heller, står på gulvet og hermer etter det de gjør....

Jeg skal også innrømme at jeg setter poden på 7 mnd også i vippestolen foran tven litt innimellom, fysjameialtså....

Skrevet

Har ikke lest artikkelen.

Men har ei som blir 3 i desember som overhodet ikke er interessert i tv, så her hadde det ikke spilt noen rolle.

Skrevet

Noen dager ser hun ikke på noe andre dager kanskje litt... Hun er bare 21mnd og hun har ikke roa til å se igjennom 1/3 av en film engang (vi har ikke tv-kanaler).. så ender opp med at film blir ståendes og gå i bakgrunnen slik en radio hadde ville gjort.. Men det varierer... Jeg vil ikke si hun ser mye på film/tv nei..

Skrevet

Har ikke lest artikkelen, men litt tv tåler de jo..Kommer til å begrense tv-titting for Leah så lenge som overhode mulig, men kommer ikke til å være helt nazi på det heller:) Foreløpig får hun overhode ikke se tv, men så er hun bare 3 mnd da og har like stor glede av å se på babygymen og seg selv i speilet:)

Skrevet

Det er jo stoooooor forskjell på barn. Noen er interessert, andre er det ikke. Noen blir veldig påvirket av tv, andre blir det ikke.

Vi har hatt en samtale om det her hjemme. Vi bruker tv'n som en radio, den står stort sett på hele tiden. Er en dårlig vane, men i og med at det foreløpig ikke er noe problem for frøkna så gidder vi ikke slå den av. Eneste hun synes er interessant er Lazy Town, så det ser hun mens vi spiser frokost. Dersom dette blir et problem senere så tror jeg ikke det er så vanskelig å gjøre noe med.

Skrevet

Her står vi oppog koser oss med frokost-tv hver morgen. Lillemann ligger på gulvet og bryr seg katta om tv, mens storesøster synes det er koselig å sitte i stua og spise frokost. Det gaå ikke mange minuttene før hun er i full lek på gulvene, hun er ikke så opptatt av tv.

Jeg er i mot tv som barnevakt for små barn, men at de ikke skal få se tv i det hele tatt er absurd. Tv er en del av hverdagen vår uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...