Gå til innhold

Skal jeg inge mannen min eller ikke...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er HELT DØD!

Gutten vår på 7 mnd våkner fortsatt mange ganger om natten og det er for så vidt innenfor normalen, er klar over det.

Men den siste uka våkner han hver time, noen ganger kun 45 min mellom, størsteparten av natten. Får jeg sove 3 time i strekk en gang er jeg heldig.

Er bare sååå sliten og orken overhodet ikke mer. Om dagen sover han heller ikke mye, slik at jeg ikke får hvile da heller.

Har i tillegg veldig vondt i hodet nå og bare lyst å legge meg, men kvier meg å ringe mannen på jobben.

Rart når man er i permisjon har man mindre frihet til å "sykmelde" seg enn når man er på jobb, føler meg.

Tør heller ikke å spørre ham om hjelp om natten siden han jo jobber.

Er det så mye mer slitsomt enn det jeg gjør hele dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg. Slitsomt når man er så trøtt.

Jeg måtte ringe mannen min forrige uke, hadde over 40 i feber og var rett og slett ikke i form til å ta meg av sønnen min. Han ble sykemeldt resten av uka for å ta seg av den lille..

Søvnmangel er ikke bra det heller. Så jeg hadde ringt og spurt ihvertfall..

Håper det ordner seg.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg kjenner noen med samme problem som dere.

De blei anbefalt å flytte henne ut av soverommet, samt begrense mengden pupp om natten. Det var en periode hvor det var tøft for far for han måtte ta all nattevåken for han har jo ikke pupp. tror ut fra hva jeg har lest og hørt at her må far på banen, og så må du kun stille opp med den nødvendige puppen og så gi barnet til far igjen.

Skrevet

Ring pappaen og be ham avlaste deg i dag så du kan få sove!

Så ber jeg deg sjekke innleggene fra "pappaimars" lenger nede her (du kan søke dem opp også) ang Ferber metoden. Nok en suksess-historie!

Du må få sove igjen og det samme må babyen din. Jeg sier ikke at Ferber er eneste utvei, men det er veldig effektivt. Og slett ikke alltid så ille som mange tror...

Skrevet

Jeg er villig til å prøve Ferber, er ikke en av dem som er så fanatisk imot. Men trodde at det gikk mest ut på legginga (og det er overhodet ikke noe problem). Jeg kan kanskje også gjøre det når han våkner etter sine 2 timer søvn? Samtidig er det for det første så lett å bare dytte inn smokken, selv om det bare holder en time og for det andre er jeg usikker på om gutten har vondt et sted, drømt dårlig, er mørkeredd eller hva vet jeg og så tar han skade av Ferber?

Skrevet

jaja, noen tåler mindre enn andre.

Skrevet

Ferber fungerer like bra på oppvåkning så det er ikke noe problem. Smokken kan du fortsatt bruke, men du må la ham gråte litt før du går inn og setter i smokken.. Om du er veldig usikker på om han har vondt noe sted (hvis han er glad og fornøyd på dagen - også når han ligger - så har han ikke vondt) så ta en legesjekk. Drømmer har ingen relevans ennå (det er for tidlig for "skumle" drømmer), og når det gjelder om han tar skade av Ferber så strides de lerde. Jeg er av den oppfatning at litt gråt ikke kan skade. Og veldig ofte blir det mye mindre gråt enn man kanskje trodde. Har selv veldig god erfaring med Ferber og har gitt mange fortvilte foreldre (både her inne og venner) råd om det - og alle har fått en ny tilværelse!

Les som sagt hva pappaimars har gjort. De hadde akkurat samme problem som deg på sønnen som er 7 mnd. Og etter denne helgen har de fått en ny unge! :-)

Skrevet

Nåe ein ikke får sove, blir en ofte oppkavet og stresser med d, uff no må eg sove, uff har bare sovet 3 timer ol. Slik tenkte jeg også før, og gikk hele dagene og var sur og trøytt for at jeg ikke hadde sovet. Og da vart jo ikke dagene noe kjekke for oss... Så begynte jeg heller og tenke slik når jeg var oppe hver natt: ja, ja da blir d lite søvn i natt og da, får jeg ikke sove så får jeg ikke sove, eg var roleg og stressa ikke med d. Dagene brukte jeg til og gjøre ting jeg alltid har gjort, istedenfor og sette med ned og vere sur og lei for at jeg ikke fikk sove, var sliten ol.Og både natt og dag vert et nytt liv for oss:-) og ikke lenge etter begynte hun og sove hele natten;.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...