Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Heisann. Ønsker noen seriøse råd fra andre som har eller har hatt, og vet å takle disse trasige 3åringene. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre- Det meste ser ut til å ikke fungere. Han er en snill, men veldig aktiv gutt. For det første er han ALDRI rolig når jeg har ham med noe sted. Han sitter aldri i ro, og løper,roper og tuller hvis vi er på restauranter,sykehusbesøk,eller andre offentlige ting-.Å kjefte hjelper ikke,tvang hjelper ikke,å inngå avtaler(som som regel fungerer i andre situasjoner)fungerer overhodet ikke. Vi har forsøkt det meste. Det er rett og slett et ORK å ha ham med steder. For det andre har han nå begynt å spytte. Han spytter på gulv og på seg selv,og oppfører seg generelt som en baby. Det hjelper ikke å kjefte her heller,ei forsøke å snakke ham til vett. Ikke hjelper det å inngå avtaler, eller true med å ta bort goder. Han gjør det likevell, og når godene forsvinner, er han likeglad.De gangene han ikke er likeglad, lager han et leven av en annen verden, og man skulle tro han forsto alvoret, men nei. Neste gang er det glemt. Ikke skal han sitte i ro ved bordet heller, og han klatrer og hopper i møblene. HJELp!
Opp og ned er like langt Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Prøv timeout. Fjern han fra situasjonen i tre minutter. Forklar han hvorfor han må sitte der alene både før og etter. Jeg teller sakte til tre med min 3-åring, og om jeg må si tre, får han 3 minutter på rommet. Han får en advarsel før jeg begynner å telle. Har fungert veldig bra hos oss. Faktisk så bra at han gir seg selv en timeout innimellom når han er skikkelig trassig. "Nå går jeg på rommet mitt", sier han og smeller igjen døra. Etter noen minutter kommer han ut igjen blid som ei sol og sier at nå har han fått tenkt seg litt om:) Jeg forklarer på en rolig måte hvorfor han ikke kan gjøre som han gjør, og hva som kan skje. Jeg prøvde også det med å ta fra goder, men han brydde seg katten i det. Om jeg sa at nå kaster jeg klossene dine, så gikk han og kasta de selv . Har prøvd mange ting, men for oss så fungerer timeout veldig bra. Han har alltid vært rolig da, og har aldri vært en som hyler og skriker og hopper i møblene.. Tror det blir noe annet med nr to som ligger her:) hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå