AE❤️ Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Celine 4,5 mnd fikk grøt første gang på lørdag, det gikk rett ned fra første skje..Hun spiste som bare det og var helt i hundre!! Hun ville nok hatt mer,men turte ikke pga magen,uvant osv.. Det samme gjorde vi i går! Etter at hun har fått grøt, er det pupp og natta! Men begge nettene etter at vi startet med grøt har hun spist ca hver 2-3 time! Slitsomt! Blir litt usikker om og jeg skal la henne spise seg mett (hun må jo ha litt pupp også, for gg få drikke samt at ikke jeg skal få så spreng) eller om hun har økedøgn eller hva som er problemet! hmm.. Flere her hvor babyen tok grøt greit fra 1.gangen? Hvordan økte dere osv??? Noen som har noen erfaringer på området
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Min lille begynte også å spise oftere etter at han fikk grøt de første dagene. Hs sa at enten så var det det at han ikke var klar for grøt enda, ellers fikk vi bare øke på litt med grøten. Vi prøvde 2 dager uten at han fikk grøt, spiste da hver time! Økte på med grøt og da begynte han å sove lengre uten å måtte spise.
Alba44 Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Gutten min smakte grøt for 1.gang forrige søndag. Vi har sakte økt litt for hver dag, og det har hastet fordi han har drukket nesten 1 liter mme i døgnet (skal ikke overstige det). Han virkelig elsker grøten, og spiser med stor iver ) Vet ikke helt når jeg kommer til å gi han full porsjon, men regner med kanskje til helga( 14 dager etter prøvesmakingen). Virker som magen hans tåler det greit. Bleiene er ikke merkbart annerledes. Vet ikke om du fikk så mye hjelp fra meg i og med at vi selv nettopp har startet. )
Gjest Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Begynte med tynn grøt når mini var 4 mnd, ingen mageproblemer ved start. Økte i løpet av en uke opp til full posjon fordi jeg så det gikk greit og han ville ha mat. For å unngå melkespreng og beholde hovedvekten av næringen fra melk ammet jeg før mat, og så ga mat til han ikke vil ha mer. Samt at jeg brukte mm i grøten, så gikk ikke produksjonen ned. Har ingen erfaring med hyppigere oppvåkninger om natten, men det er vanlig med urolig søvn når nye ferdigheter oppstår. Sikkert også med ny mat i magen. Lykke til, håper det ordner seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå