1+1=2+1+x Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Jenten min er litt over 4,5 måneder. Fra hun var 1,5 måned sov hun hele natten. De siste to-tre ukene har jeg måttet amme henne mellom 2-5 ganger hver natt. Hva kan dette komme av? Er hun sulten (skriker jo som bare det - får ikke roet henne på annet vis...) ? Eller har hun kanskje vondt i magen? Hun fiser litt om dagen og morgenen... Mottar tips og synspunkter med glede!
Loglady Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Hun er kanskje inne i en sterk vokseperiode der hun trenger mer mat? I hvertfall var det sånn da snuppa her var 2.5 mndr - hadde en veldig økeperiode da, med hyppig mating om natten.
RockMyWorld Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Kan egentlig ikke komme med så mange tips, kan bare informere om at her i gården har vi hatt det likt i det siste! Snuppa våknet ca hver annen time fra vi la henne. Vi har den siste uka latt henne ligge å sutre litt når hun våkner, og da har hun sovnet av seg selv igjen. I går kveld la vi henne kl 7 å da sov hun i ett til midnatt. Da fikk hun mat og sov så videre til kl 4 og fikk mat, før hun våknet i morgest kl 8. Dette er oftere enn tidligere, men allikevel bedre en hver annen time. Kanskje det har hjulpet å la henne bli liggende litt. I tillegg har vi skrudd opp varmen! Når hun kunne sove natten gjennom før kan hun det nok nå også, i alle fall hvis hun er mett. Men det er vel helt vanlig at det går litt sånn opp og ned med soving i perioder! Huff, dette ble litt rotete men...jaja!!!
1+1=2+1+x Skrevet 5. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2007 Kanskje jeg skal prøve å skru opp varmen... er jo blitt veldig kaldt i det siste ja... Er vel 16-17 grader på soverommet, kanskje litt vel kaldt for en baby? Fler innspill?
FanteGuri Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Nå som jenta di er 4 mnd, er det jo lov til å begynne med litt grøt, hvis hun er sulten.. Litt tynn velling kan ofte gjøre susen.. Jeg begynnte med maisgrøt til vesla da hun var ca. 4 mnd, liker det kjempegodt!
heldigec Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Ideell temperatur er 18 grader. Barn (og voksne) sover best når det er litt kjølig i rommet, men 16 grader blir litt kaldt hvis hendene er over dynen. Først og fremst vil jeg si at det er ganske normalt det du opplever. Har du begynt med grøt? Hvis ikke ville jeg prøvd med det slik at hun får mer mat på dagen. Neste skritt er å ikke gi henne mat hver gang hun våkner om natten. Ligger hun på eget rom? Mange barn våkner oftere når de ligger sammen med mor. Jeg har følgende råd til deg: Begynn med grøt Legg på eget rom hvis mulig (lukk evt døren så du bare hører når hun våkner skikkelig og gråter. Ofte sovner de av seg selv på de mange små-våkningene de har hele natten) Temperatur 18 grader Legg henne evt i en sovepose som du fester i sengen og pakk et teppe som du legger som et rede rundt hodet hennes. Barn liker å ligge trangt og fast. Introduser en myk bamse. Smokk?? Min tok ikke smokk før hun var godt over 3 mnd gammel. Vet jo ikke hvordan hun sover nå, men du kan kanskje si noe mer om det. Jeg har boken til Naphaug og kan se i den.
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Hadde samme problemet som deg, bortsett fra at frøken var våken hver time og hun var nesten 4 måneder. Etter noen uker med masse vræl om natten, ringte jeg tilslutt helsesøster. Hun spurte om jeg hadde nok melk. Og det hadde jeg. Hun spurte og om hun svelget når hun sugde om natten eller om det bare var kos. Jeg tror det var litt av begge deler. Så foreslo hun å flytte sengen eller at jeg la meg på sofaen så hun ikke luktet melken min, i 4 netter skulle vi prøve dette. OG bare gi henne pupp en gang på natten, og ellers ikke ta henne opp men trøste i sengen og passe på at hun hadde smokk. For oss hadde dette umiddelbar virkning, Hun fikk mat kl 02 og ellers våknet hun bare en gang, og da tok kjæresten min og bare koset med henne. Når hun skjønte at det ikke var noe pupp der så sovnet hun etter en god stund med vræling. Denne stunden ble kortere neste natt. Og nå våkner hun bare en gang om natten og ikke noe mer. Lykke til
1+1=2+1+x Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Hun ligger i et rede i ullpledd... med kant av helseteppe rundt. Dette har i alle fall gjort at hun finner søvnen selv! Tror kanskje pappaen får trå til... ellers er det jo bare å begynne med fast føde;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå