Gå til innhold

Barn under 3 år bør ikke se tv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... leser jeg på nett. Kunne ikke vært mer enig. Når jeg får min lille, skal vi lese, være ute etc. Ser bare på barn av mine søsken. TV slaver i en alder av 4 år. Mitt barn skal ikke bli noe innesittende barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ler godt*

Akkurat det samme sa jeg for tre år siden. Men vesla ser nå litt TV. Det er mye læring i filmer og programmer også. Jeg har ei aktiv snuppe. Vi leker masse ute(er i skog og mark), leker mye inne med maling, tegning, bygging osv. Og så kan vi kose oss med en god film sammen.

Det viktige er å regulerer det, så det ikke blir for mye :o)

Skrevet

Har aldri hatt det som noe mål at de ikke skal se TV i det hele tatt, men vi prøver å begrense det.

Barnetv om kvelden og en film (eller frokostbarnetv) i helgene, innrømmer gladelig at vi bruker TV for å få slumra litt lengre på morran (de sitter ikke aleine altså). De er kjekke gutter som er flinke til å leike både ute og inne likevel.

Har en 4 åring som har vært hekta på Newton (Naturvitenskap) siden han var 2,5 og nå er Små Einsteins (Musikk og kunst program) en av favorittene - kan også nevne Ugler i mosen (Naturvitenskap) som et kjempe bra og lærerikt program.

Så TV er ikke bare negativt - men det må reguleres!

Skrevet

Det at barn ser på tv betyr ikke at de komemr til å sitte foran skjermen 24/7 det er bare å sette klare grenser helt fra starten av. det er jo ikke barna som bestemmer. jeg koser meg med barnetv tid sammen med min 10 mnd gamle datter om morgenen. hun elsker å se på playhoise disney og bare ut i fra det har hun lært å pus,hei og gluggen :) men når det er fint vær ute går vi masse tur og koser oss i frisk luft. men tv er faktisk en utrolig fin barnevakt for meg når jeg rydder og vasker hus. så jeg syns tv er fint å ha og lar gjerne min datter se på tv MEN med måte!

Skrevet

mye skrivefeil her. håper dere forstår hva som står der hehe

Skrevet

hheheheh jeg har også bestemt meg for "ikke noe tv titting"...selvfølgelig regner jeg med at den blir ikke lett og holde når barnet har klart å stå opp klokka 5 på morran og du la deg for 5 timer siden...

men er det ikke bedre å tenke slik så er man bevist på det?

det er helt klart mange bra og pedagogisk korrekte tv programmer også,

men det fins en mellom ting....det er nok også sunt med fredags kveld som film kveld med hele familien og sånn,sånn fredags kos.. :)

har flere venninder som plasserer ungen forran tv`n rett som det er hver dag for at de kan gjøre ting uforstyrret og barna er så små at de virkelig har null begrep på hva de ser på...som til tider er veldig bra,for noen setter ikke på "barne kanaler" heller...dvs dise barna ser veldig mye rart...

og det er jeg ikke enig i...for når man har ett barn så er det mer en høy strøm regning og en tur i om dagen ass....

Skrevet

hmm..tv ser de uansett,hvis ikke må du ha tven av hele dagen da..å det vet jeg at det ikke er så mange som klarer...:)

men uansett da ,de fleste barn under 3 år har vel ikke ro i reva til å sitte i timesvis å glo alikevell...

Skrevet

i know... men tenk deg så kjedelig å bli plassert i en stol man ikke kommer seg ut av og måtte se på masse dødskjedelige greier på en firkant.....og å sitte sånn en hel dag...det er det jeg tenker se når jeg er hos de vennindene mine,men så kan jeg liksom ikke si noe heller for jeg har ikke barn ennå og man skal jo egentlig ikke blande seg i andre folk`s barneoppdragelse...

Skrevet

Vent til ungen kommer dere som er politiske korrekte og skal gjøre det beste for barnet...hehehe... tenker meg dere vil nyte litt "barnevakt tv "innimellom ja!! Her skulle det heller ikke sees så mye tv,jada..sier nå jeg. vent til ungen din skrur på tvn selv.

Skrevet

Er vel lett å være dømmende når man ennå ikke har barn.... Alle barn er forskjellige og noen finner tv automatisk mer interessant enn andre. Det er lett å dømme andre når man ikke en gang har barn. Kjenner mange som har hatt firkantede rammer FØR babyen kom, som har måttet svelge i seg mye av hva de i utgangspunktet mente.

Mitt eldste barn er forøverig 3 år og har aldri hatt interesse for tv. Vi har prøvd oss på barnetv, men hun har ikke tålmodighet til det. Hun er mye mer ute og leke jente!! Men har ingen ting i mot barn som ser tv (skulle ønske 3 åringen her kunne tatt en halvtime avbrekk med tv innimellom), så fremt det ikke blir missbrukt døgnet rundt selvsagt!!

Skrevet

enig med lompa lenger opp her...

sa akkurat det samme...

har en veldig aktiv 3,5årig jente..som løper og leker stort sett hele tiden,hun har aldri ro omtrent! Derfor syns jeg det er helt greit at mitt barn ser på tv,og har gjort det en god stund..da roer hun seg ned,er interesert og konsentrert om det som er på tv..hun elsker barne tv og playhouse disney!!

Skrevet

det sier du nå, anonym ! bare vent du tenker, jeg .. så skal du se hvordan det går!

skjønner du har en innstilling på å skulle være den perfekte mor, men bare vent, du ..

Skrevet

Jeg sa akkurat det samme selv, men jeg sier og; vent og se!!!!!!!! Men enig i at når man er bevisst på det så blir det mindre av det og vi prøver å begrense det og også velge hva han skal se (2,5 år) Jeg lar han ikke sitte lenge om gangen, det gidder han ikke heller :-) Vi må ikke bli helt fanatiske på alt mulig jenter, det er umulig å være perfekt fra morgen til kveld, jeg er faktisk kjempesliten etter jobb og da er det deilig å bare sitte sammen og se litt i fred og ro......

Skrevet

tv i begrenset tillgang..eneste jeg vet ikke skal inn i mitt hus er tvspill...

der er jeg så fastbestemt på at dette skal jeg ikke ha. så det kommer heller ikke inn i mitt hus i alle fall.tvspill ellr pcspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...