Cat.68 Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Og hun trenger det så sårt. Hun er ikke akkurat stor ifra før og nåe er det fulstendig matnekt. HUn kastet opp både i førgårs kveld , og i går kveld, og har vært en el løs i magen. Jeg skjønner jo at man ikke blir særlig fysen på mat når man er dårlig men bekymrer meg over at det står på så lenge. Nå er det 3 dagen hun nekter å innta noe mat, og det hun har fått ned de to foregående dagene er jo kommet opp igjen. Hun er flink å drikke og er ikke dehydrert, men jeg uroer meg likevel. Noen som har noen gode tips. Bør jeg kanskje snakke med legen nå?
Gjest Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Tror kanskje jeg ville ringt legen bare for å sjekke. Min eldste spiser Fruktpuré for babyer og Kornmo kjeks når han er syk ;-)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 prøv å bland eplemos med farris det binder magen litt og lokk med litt kjeks eller noe. så ringer du legen å snakker med h*n.
Tre små & mammaen Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 På ICA har de blåbær suppe på pose som er kjempeflott når unger har dårlig mage. Binder magen for og. To poser koster 13 kroner og er bare å koke opp 5 dl vann o røre ut pulveret i 1 minutt. Barna her i huset elsker den. Ellers så har jeg laget sunne vafler når de har vært matleie. Grov men allikvele fnmalt mel og eple juice istedenfor melk. Da spiser de godt selv om matlysten ikke er på topp. Eller ringe legen å høre? Lykke til Klem
Cat.68 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Hei og takk for råd. Har prøvd både eplemost/ farris og blåbærsuppe uten hell. Kjeks vil hun heller ikke ha. har prøvd alle yndlingsrettene men nei ( Skal prøve de vaflene kanskje det kan friste, men tviler igrunn på de,. siden kake med syltetøy ikke gikk ned. Jeg skal selv til legen idag og skal ta dette opp med ham, hun kan jo ikke fortsette slik , da forsvinner hun jo helt (
MamiMaribel Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Hei, hvor gammel er jenta di ? Er hun undervektig ? Vi har i perioder både med og uten sykdom hatt problemer med at jenta vår ikke ville spise. Og naturlig nok maste vi mye på henne for å få i henne litt næring. Dette fikk etterhvert motsatt effekt av det vi ønsket, og hun vegret seg mer for å spise. Nå har vi litt problemer ved matbordet, for hun foventer seg antagelig det evige maset om spising hver gang hun setter seg ved bordet, og vet at det vil bli et kjedelig måltid for henne......Så da blir det mye tulling og sabotering.....:-) Det tok en tid før vi skjønte dette, for vi ville jo bare at ungen skulle spise! Nå er jeg litt flua, for jeg burde jo kunne tenke meg selv at man ikke får lyst til å spise når det at man IKKE spiser blir hovedfokus, og ørene blir tutet fulle av "nå må du spise!", vil du ikke ha litt av dette?", vil du kanskje heller ha noe annet", Oi, se nå spiser hun!". Ja...... dette ble jo en liten avsporing, og jeg mener ikke å antyde at dere har det sånn på noen måte:-) Det jeg egentlig ville si deg: Man blir jo veldig bekymret når man ser at dagene går og inntaket er minimalt. Jeg kontaktet lved en anledning egen, og han sa at så lenge allmenntistanden er ok og væskeinntaket bra skulle vi la barnet regulere dette selv. Barnet spiser når det er sultent. Men er du virkelig bekymret, tar du det opp med legen,det er det beste når man er urolig. Lykke til:-) (unnskyld at det ble så mye babling!!)
*dum&deiLig*™ Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Signerer "bablingen" til MamiMaribel;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå