Gå til innhold

sover i vogn i stua om dagen. noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 6 uker får ikke til å finne roen i vugga si i stua, så nå har jeg dratt inn vogna. Får ikke til å sette han ut enda når han er så liten. planen er at etterhvert som jeg blir tryggere på å legge han ut og han lettere finner roen i vognen uten å måtte bli trillet, så skal jeg begynne å sette han ut på verandaen. Synes det er litt ekkelt å sette han ved inngangspartiet ettersom det er nede i første etasje og jeg ikke ser vogna der. Flere som har det som oss? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En grunn til at han ikke finner roen kan være at vugga er så åpen, prøv å legge et teppe eller lag et slags overbygg der hvor han har hodet så det blir mørkere og føles lunere, er ofte derfor de roer seg bedre i vogna.

Skrevet

Takk for tipset. skal prøve dette ved neste lur :)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jenta vår var ca 8 uker før jeg kunne få henne til å sove andre steder enn på meg på dagtid. La jeg henne i sengen, eller vognen ikke på tur våknet hun med det samme igjen (hun sovnet alltid da hun fikk mat) Med jenta vår kom det helt av seg selv at hun ville ligge for seg selv. Men hun ligger alltid tett inntil en vegg i sengen og koser seg :)

Skrevet

Skjønner du synes det er ekkelt å ikke se vogna. Det synes jeg også. Min var vel ca 6 uker da hun begynte sove ute i vogna. Nå er det vanskelig å få henne til å sove inne :-). Jeg har en utrolig bra babysitter - Supernova kjøpt på reflex. Den er veldig følsom, så derfor kan jeg lett sjekke vogna når den viser at det skjer noe. Bare i tilfelle.... Den viser også tempraturen i vogna, noe jeg som førstegangs mamma synes er veldig betryggende!

Skrevet

Ja, skal prøve meg litt frem her tror jeg. Jeg får heller gå ut og inn å sjekke flere ganger i starten til jeg føler meg helt trygg på å ha han ute. Har jo kjøpt babysitter, så denne skal jeg lete frem. temperaturviser på babysitteren er jo genialt. Lurer på om det er det på vår også. Vi førstagangsmammaer er nok litt på tuppa der etter å vite temperaturen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...