Gå til innhold

Kompliserte familieforhold-ang barnepass og besøk generelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt forverrer seg,nesten alle rundt meg har blitt så vanskelige å ha med å gjøre ettersom barna vokser opp.

Med unntak av min mamma og kanskje pappa som begge to skjønner meg på mange måter.

Men svigermor er en hel dramateateroppsetning som bare har motarbeidet meg til sin store glede,svigerfar og dama er så opptatt av

å holde seg unge og er mest overfladiske og fjollete,og alt handler om status og oppfører seg som selvopptatte ungdommer.De er slik at de er mer opptatt av ordføreren på 17.mai enn å treffe barnebarn.

Nå er det søsteren min som er umulig å kommunisere med,jeg merker

at jeg fortsatt er lillesøsteren,og at jeg ikke nyter store respekten der heller for når alt kommer til alt så er det hun som har rett og i barnepass situasjon så vil henne bestemme hvorden settingen skal være.Jeg passet hennes barn før jeg fikk,og gjorde som hun sa for hun visste jo best og er jo moren til min niese,jeg ville ha det slik ,jeg!

Ikke bestemme over andres familieforhold!

Jeg må spørre andre litt her,håper på mange svar.Hvordan løser dere

barnepass situasjon?

JA,jeg er hønemor,men stoler på mamma,søsteren og tanten min.,og

føler meg trygg når dem passer barna.

Og jeg krever ingenting mer enn hva andre foreldre gjør av en barnevakt.

Nå vil jeg gjerne denne gang at de skal bli passet i eget hjem,vet at det

ikke er uvanlig for mange,og tusen ganger lettere for oss og barnevakten.

Jeg er så sliten av familieforholdene,virker litt som at jeg skal føle meg dum og at jeg ikke trenger tas så seriøst,en vond følelse. Jeg er over 30 og har masse sunn fornuft.

Kanskje greit å ha en grei voksen person utenom familien som kan steppe inn ved spesielle anledninger?

For vi trenger heldigvis meget sjelden barnepass.

Besøk også blir litt kunstig med svigers,da dem er veldig vanskelig å

forholde seg til,jeg blir nesten kvalm av å være sammen med dem,syns dem virker så overfladiske og tilgjort,og jeg blir liksom aldri voksen i

dems øyne får jeg følelsen av.

Dem har ingen grunn til å være slik ovenfor meg,de vil liksom få meg

til å føle meg slik,for at jeg ikke skal bestemme for mye,jeg er liksom

rivalen dems på en måte...

Men har kommet over det verste,jeg står på mitt,lar meg ikke overkjøres,da er jeg heller upopulær. Og vi skylder dem ingenting,dem har sviktet totalt,men vil ikke se det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og søster har skværet opp,vi er enige.Måtte bare få ut litt frustrasjon her,vi misforstod begge to,så det er ikke noe problem,og vi har et fint forhold.

Men sviger fam er slik jeg beskrev over her hele tiden,svigermor med mann og svigerfar med samboeren sin.

Jeg er sterkt imot å ha dem som barnevakter,stoler ikke på dem,og det blir bare diskusjoner og uvennskap.

HI

Skrevet

Jeg må dessverre si at det kan virke som at en stor del av problemet her ligger hos deg.

Du sier lite om hvorfor du ikke stoler på dem ved pass av barnet? Kan du utdype dette? Er de ikke flinke og snille eller?

Utover det så er selvfølgelig svigerfamilie ingen lett greie, men man må jo gjøre det beste ut av det og heller lempe litt på ting som ikke er så viktig og heller ta de kampene som faktisk både er vinnbare og overkommelige:)

Skrevet

Ikke rart at du har et komplisert forhold både til barnepass og andre familieforhold ,med de holdningene du legger for dagen..

Ingen selvkritikk. Alle andre rundt deg er det noe galt med, men ikke deg.

Det virker ikke som du ikke har evne til å se andre ann dine egne behov. Hvor mange svikter du tro?

Det er nok du som først og fremst har et problem her ja!

Skrevet

HI her, dette innlegget handler faktisk mest om at jeg ikke vil ha en barnevakt jeg ikke stoler helt og fullt på! Ikke om meg,om hvem jeg

har tillit til. Det er jo en viktig avgjørelse,og man merker hvis noe skurrer.Da tenker jeg da ikke på hvem jeg "svikter" som du kaller det,det er barna jeg tenker på,at de skal ha en god og stabil barnevakt.

Så selv om det er familie,betyr ikke det automatisk retten til å være barnevakt.Jeg har tatt en avgjørelse på hvem som kan og ikke kan,over lang tids vurdering,det er jeg glad og lettet over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...