Gå til innhold

Glimrende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet overtid med et viktig prosjekt i hele forrige uke. Kollegaen min løftet ikke en finger på jobben. Når vi sitter i møte og skal presentere jobben sier han:

"Jeg håper dere er fornøyd med jobben VI har gjort, det er tross alt lagt ned mye arbeid.."

Jeg bare måpte. Dette er en som tross alt får mye bedre betalt enn meg i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får si ifra til kollegaen di at du synes at du gjorde mesteparten av jobben, og hvis det skal bli et neste samarbeidsprosjekt så bør han gjøre mye mer.

Du kommer ingen vei ved å være "snill jente" - så krev bedre lønn. Du må også prøve å vise sjefene dine at det er du som står på - at det var du som gjorde jobben. Hvordan vet ikke jeg - det kommer an på jobbsituasjonen!

Skrevet

Jeg er enig i svaret over.

Jeg ser til stadighet at mange på BIM liker å skrive at "Det ordner seg for snille piker." Det irriterer meg noe INTENST! Det høres ut som noe en eldre mann ville ha sagt til en yngre kvinne for å lukke munnen hennes i ren hersketeknikk. Det ordner seg ALDRI for snille piker, vil jeg hevde. Vi må skrike og hyle opp når noen snyter oss! Jeg nekter i hvertfall å være en 'snill pike'.

Stå på jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...