Gå til innhold

hvor lenge ammer dere barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde jo lyst å amme til ca ett år da, men allerede rundt 7 mnd sluttet hun å interessere seg en stund for pupp. Så ble det liksom bare med at vi ammet om morningen, og kanskje en gang til i løpet av dagen.

Og vips, så var liksom melka borte. Ikke noe spreng i det hele tatt. Hmm. Har jeg hatt litt lite melk hele tiden kanskje? Men nå vil hun jo ha litt oftere da, og jeg har ingen melk. Så her er det nok rett rundt ammeslutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første jenta mi ammet jeg til hun var 13 mnd og da var det hun som sluttet. :(

denne lille frøknen er 7 mnd og jeg ammer nok henne like lenge om ikke litt lenger om divaen vil ;)

Skrevet

Jeg hadde alltid tenkt foer jeg fikk barn aa amme til rundt 6 mnd. Naa er hun 4 mnd og jeg tenker naa jeg ammer til 7-8 mnd.. Ting forandrer seg gitt, til slutt vil jeg sikkert ikke gi opp kosen i det hele tatt! Synes bare det generelt blir kjekkere og kjekkere aa amme jeg..

Skrevet

Her har det også gått opp og ned med interessen for pupp. Er nå 7,5 mnd. Men jeg har villet fortsette å prøve- pumpet når han ikke ville ha, men produksjonen gikk litt ned for det. Men så ville han plutselig ha mer igjen etter ca et par uker med laber interesse, og da tok produksjonen seg opp av seg selv. Hvis du ammer oftere nå så kanskje det blir litt mer melk bare du gir det litt tid? Ellers er det jo ingen krise å slutte nå:) Men skjønner godt at det er litt trist siden du hadde lyst å amme ett år..

Skrevet

Produksjonen går jo gradvis ned når en gir mindre pupp - så det betyr sikkert ikke at du har hatt lite melk hele tiden.

Her sluttet jeg å amme førstemann da han var 10 mnd - da ville han ikke mer;o) Håper å amme Milla i minst ett år, men det må jeg jo bare ta som det kommer.

Skrevet

Ammet førstemann til han var 15 mnd, da sluttet han av seg selv. Trappet gradvis ned fra han var ca 10 mnd.

Trultemor er 9 mnd nå, ammer henne sikkert like lenge som broren, hvis hun vil:-) kanskje lenger også...

Angående det å ikke ha spreng vs å miste melka, har ingen sammenheng. Når babyen har blitt så stor at den får fast føde i tillegg, da tilpasser melka i puppene seg behovet, hvis du skjønner. jeg har aldri spreng mer nå, men tulla får mer enn nok melk:-)

Ikke stress med ammingen, gi pupp når babyen vil ha, da går det seg som oftest til:-)

Og de har ofte en periode rundt 6-9 mnd alder de ikke er så opptatt av puppen, men alt det andre som skjer er mer spennende. Dette går veldig ofte over er min erfaring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...