Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Og hvor viktig er det at de drikker den mengden mme som står på mme-pakken? Dette er vel ikke den viktigste næringskilden når de spiser grøt, fruktpureer osv? Og kan man liksom like gjerne gi vann/juice til noen av måltidene? Min frøken vil nesten ikke ha noe å drikke så lenge hun får grøt eller middag, er jeg heldig får jeg i henne 10 ml liksom. Leste et sted at babyer/småbarn skal ha 15% av sin egen kroppsvekt i væske i løpet av et døgn, blir jo litt vanskelig å få i henne så mye da hun ikke vil ha da. Kan jo ikke gi masse drikke mellom måltidene heller, da blir jo apetitten deretter...
Zznorkfrøken Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Vi bruker flaske, tutkopp og prøver også vann fra glass om hverandre for tida (snart 8 mnd). Flaske og tutkopp er hun vant til, og glass prøver vi litt slik at hun blir gradvis vant til det. Vi gir vann til måltidene, og har også begynt å gi litt vann som tørstedrikk mellom måltider. Aldri gitt noe annet å drikke enn vann, men tenkte prøve å blande juice og vann til et måltid snart. Ammer, så jeg kan ikke svare om mme, men det blir mindre og mindre melk ettersom hun spiser mer annen mat. Det som står på mme-pakken er kanskje dersom hun bare spiser mme og ikke noe annet? (Det vet jeg ikke, bare gjetter.)
snoopy_me Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Min snupp på snart 8mnd drikker også lite til måltidene.. Vann tuller han bare med, men får i han noen slurker.. Derfor har jeg begynt med mme til måltider, men han drikker bare mellom 10 og 50ml av den og.. Har forsøkt å blande litt jus i vann men ingen hjelp i det heller.. Kan jo ikke tvinge i han drikke heller.. Han får pupp 2 ganger på natta ( har ikke MASSE melk akkurat) og så får han grøt til frokost, middagsglass, mme og grøt til kvelds igjen.. På mme måltidet lager jeg 220ml, han drikker som regel nesten alt. :=) Vet ikke om han får i seg nok, føler egentlig at han ikke gjør det, men hva annet kan man gjøre.. Har prøvd både flaske og tutkopp, men han bare tygger på dem og leker med dem.. Har også gitt han av glass.. det synes han er morsomt, men mye bare renner ut av munnen .. men får da i han litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå