Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg leser litt på DiB flere ganger i uka, jeg ser mange spørsmål og mange gode svar, mange får hjelp her på DiB i smått og stort, Mange sammenligner erfaringer og gir råd, det er faktisk opp til enhver om de skal ta rådet eller ikke. Det er sunn fornuft kombinert med kjennskapen til sitt eget unike barn som til syvende og sist råder. Men så kommer disse spørsmålene da, som egentlig ikke har noen rot i noe som helst, for hva er greia med amme/ flaske spørsmålene, jeg mener; spørsmål om hvorfor noen ammer lenge? hvorfor noen begynner med mme ? hva er praktisk med mme? ( hallo, mange ting er praktisk med mme, det kan være like praktisk som mm, det kommer helt anpå hver enkelt mor det da) Da spør jeg meg; hvorfor gidder noen å spørre om dette i det hele tatt ??? for akkurat dette temaet blir mest ideologi der alle forsvarer sitt valg, og er det egentlig noe en behøver forsvare. Til slutt vil babyperioden være over og de fleste barn ender opp med å spise akkurat det samme; mat i ALLE varianter ! Jeg kan til dags dato ikke se forskjell på mm og mme barn, eller hvem som begynte med grøt tidlig eller sent, det tror jeg ikke noen kan. Og så er det når begynne med fast føde, fullamming/delamming- vente til omtrent ungen kan gå eller begynne før ungen kan smile, jeg mener, det blir også en sånn konkurranse tilslutt, hvem er flinkest til å følge anbefalingene?? Og her er det også som om det skal forsvares når man begynner.Barn og mødre er forskjellige, og anbefalinger er GENERELLE. Til slutt er det dette med barnevakt, og når kan noen passe barnet, noen vil vente til tenårene( spør du meg er det tiden man burde begynne med barnevakt igjen), andre synes det er godt med en kveld allerede etter 4 mnd. Vi er forskjellige og har forskjellige behov. Noen klarer ikke være borte fra barnet med en gang, andre ser ikke problemet. Det betyr ikke at noen er dårligere mødre enn andre. Men for meg virker det som slike spørsmål også blir rene ideologitråder, det er de som sverger til at her skal aldri mødrene være borte fra barna ett sekund det første året til de som forsvarer at de slipper til slekt som barnevakt og får litt fri. Blir mye krangling syns jeg. Poenget mitt er egentlig, disse typer tråder tar så mye oppmerksomhet fra de innleggene der folk spør om råd og annet, enkelte innlegg får ikke svar engang, og i tillegg er dette en type spørsmål som umiddelbart får frem forsvarsmekanismer i oss virker det som, kan vi ikke slutte med den innfallsvinkelen og bare akseptere at vi er forskjellige og vi gjør forskjellig, men at ingen er dårligere mødre og det finnes ingen fasit, det er ingen som har rett! Jeg undertegner med nick jeg, og så får dere ta innlegget som det det er ment, en liten tankerekke, ikke ment mot noen spesiell. Med vennlig hilsen
<3 3 tette <3 Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 bra skrevet :-) og alle må huske at de er verdens beste mamma til sitt/sine barn :-)
Gjest Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Utrolig bra skrevet, ja:) Er så utrolig enig med deg.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Utrolig bra skrevet. Så enig med deg
ceso Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 endelig noen som har "cahonas" nok til å si fra... Har hatt lyst lenge selv, men jeg har ikke store nok så en stor takk til deg )
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 Dessuten er anbefalingene snevrere "her inne" enn i anbefalingene fra helsemyndighetene... f.eks. anbefales det "her inne" å vente med fast føde til 6 mnd. Basta. Anbefalingene fra helsemyndighetene er mer nyansert, der er det hvis og dersom en liste med grunner bør man allikevel begynne med fast føde tidligere. Kanskje noen her inne bare har lest første avsnittet?
Gjest Ut på tur Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Alle mammaer som elsker barna sine er supre mødre uansett det ene eller det andre
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Wow, dette var bra skrevet. Skulle ønske jeg kunne få fram poengene slik du får det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå