Gå til innhold

Ikke feire jul med sine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med.Min sanboer og jeg har 2 barn gutter på 10 og 4 år.Nå er det sånn at vi beste foreldrene på begge kanter bor i nærhet av oss.I fjor var min samboer hos sine foreldre og spiste julemat fordi min mor hadde pinnekjøtt og det liker han ikke,så etter noen timer kl 20 00 kommer han inn til oss.føler at dette er urett for barna våre.Nå vil jeg at vi skal være samlet hos mine foreldre uten avbrytelser av at han må inn til sin datter og foreldre.Hans datter på 20 år og hennes barn på 6 mnd kommer å skal feire julaften hos hans foreldre,og da sier min svigermor at hans datter ville bli meget skuffet hvis ikke han er der sammen med de.Men hva med hans 2 mindreårige barn?De har ikke vært sammen med sin Pappa en jul uten at han MÅ inn til sine foreldre en tur.Og en annen ting er at hans foreldre drikker seg overstadig beruset hver julaften.Og jeg vil ikke at barna skal være der da.JULAFTEN ER FOR BARNA.Skal han føye sin voksne datter?Hjelp meg å si hva dere mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også si at jeg ikke er spes velkommen inn dit heller.Fordi jeg har sagt mitt om den julefylla deres.Og at hun har bedt noen av de andre voksne barnebarna og deres mormor.Og da er det ikke plass til våres barn der.Blir gal av dette

Skrevet

Kan dere ikke feie jul hjemme hos dere da? Da får dere den maten dere liker i deres familie, og dere kan be de dere ønsker å ha der selv.

Da kan dere be datteren og barnebarnet hans til å komme til dere. Hvis hun likevel ønsker å være hos sin bestemor isteden for hos sin far, er det jo hennes valg, og da kan ikke samboern din lastes for dette.

Det er litt ekstra styr med jul hjemme, men det er veldig fint når man er en familie og lage sine egne tradisjoner. I tillegg slipper dere å dra alle pakker med dere bort, og alle tingene med hjem igjen på kveld. Så litt bonus får dere der. :)

En annen fordel om dere holder festen, er jo at dere kan råde over drikkevarene, og slik sett kontrollere hvordan kvelden skal arte seg.

Jeg skjønner at situasjonen din ikke er enkel, men jeg synes du skal sette ned foten ovenfor samboeren din. Han har tross alt et stort ansvar ovenfor de minste barna. Det er i hvertfall min mening.

Håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Takk Mikromamma2.

Det er det jeg har prøvd å få han til å skjønne også at guttene våres må gå foran hans datter,Herregud hun er voksen 20 år og da burde hun vite bedere.Vel skal prøve kanskje det blir jul her.Litt lite plass men man får prøve å ordne noe.Denne farmoren som også er guttenes farmor står på min samboers datters parti når det gjelder julaften.Min samboer føler at han blir dratt i fra begge ender og syntes at det er veldig vanskelig.

Skrevet

Selv om hun er 20, skal hun behandles på lik linje som barna dine.

Skrevet

Skjønner hva du mener og det blir hun også.Men det er sånn at hun lager vanskeligheter med at hun skal være hos farmoren sin med mann og barn.Og vil da at pappaen sin skal være der også.Men hva med våres små gutter og hennes brødre er det da riktig at han skal være der og ikke sammen med sine 2 mindreårige sønner.Hun vil være hos sin farmor og ikke hos oss.Og hos farmoren er det ikke plass for meg og våres 2 barn.Som pappa til 2 mindreårige 4 og 10 år har han ett ansvar å følge.

Skrevet

Oki.

Da skjønner jeg jo deg litt mer også.

Da får du arrangere jul hos dere, selv om det blir trangt, og så be de andre.

Om de ikke vil komme, kan de heller ikke si noe på at mannen din ikke dukker opp

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått? Har dere kommet frem til en løsning som vil fungere for dere?

Krysser fingrene for at dere har funnet en lur plan, som vil sørge for at julefreden virkelig senker seg over dere i år.

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg syns ikke at han skal føye sin eldste datter bare for å føye henne, på lik linje med at han ikke skal føye deg for at du skal få det som du vil! DU vil at dere skal feire hos dine foreldre, men hva vil han?

Jeg skjønner problemet ditt, det er nok ikke enkelt. Men to nye barn kommer aldri før et eldre barn, aller stiller likt! Han har vel glede av samvær med sitt barnebarn og? Dette må dere snakke sammen om, og veie for og imot. Jeg vil si det er naturlig å feire jul sammen med sin familie, og dersom du og barna er utelukket fra den ene feiringen gir det seg litt selv.

Men han kan jo også stille krav. Si til sine foreldre at dere gjerne feirer der, MEN da blir det ingen alkohol.

Feiring hos dere selv er jo også et godt alternativ. Husk at det ikke bare er du som bestemmer.

Skrevet

Hei Micromamma 2.Nei det har ikke ordnet seg,jeg kom med ett forslag om at datteren og barnet og mannen hennes kunne komme til oss men da sa samboeren min at datteren ikke ville det.Min samboers familie dropper ikke alkohol på julaften så dit skal ikke jeg og barna.Så datteren hans og mannen hennes og deres 6 mnd gamle datter får da være blant fyll og masse sigarett røyking,for det tar de heller ikke hensyn til.Vi skal være hos mine foreldre dit kommer min søster med sine 2 barn så det blir hyggelig allikevel for meg og barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...