Gå til innhold

hva må snuppa ha til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må ordne meg en liste over ting hun trenger. hun skal begynne i januar og er da ett år gammel. noen som vil hjelpe meg litt?? :)

-sovevogn med pose

-vintersko

-ullundertøy (body og longs)

-fleeceklær til å ha under vinterdress??

-vinterdress

-innesko/tøfler

-lue, hals, votter, ullsokker

kom gjerne med innspill, hvilken type dress, sko osv... og hvor mange skift bør jeg ha? må vel ha dobbelt opp så vi har hjemme også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som du har en fin liste :) greit å ha 3-4 skift i barnehagen synes jeg, gjerne flere strømpiser og sokker + endel luer og votter. Store matbokser er også greit, da får man plass til litt av hvert. Greit å ha regntøy også + lue som er vind og vanntett.

Hva slags dress og sko kommer jo ann på hvor aktiv hun er o.l.

Vi har valgt reimatec dress til snuppa + en exit dress som ekstra..Så har hun fått sorell støvler, likte godt den innebygde tykke ullsokken og at de kan snurpes sammen helt øvers slik at sånn ikke kan komme ned i skoene. Så har hun viking thermo tils lapse dager :)

Skrevet

okei, takk for svar :) må legge til regntøy og vanntett lue da! vurderer reima, men skal ta en tur på barnas hus å se.. får vel forhåpentligvis litt veildning der :)

Skrevet

Vi har Troll classic med avtagbart ullfor som vinterdress. Brukte den i høst uten for, så for i vinter og regner med at den passer enda til våren uten for igjen. Så sånn sett så blir det 2 dresser i ett. Noe å tenke på?

Ellers så har du jo dekket det meste. Vi har ikke to sett med regnklær, dress og sko. Vi drar det frem og tilbake, men på de fleste dagene så henger det igjen i barnehagen. Dersom vi skal ut i sandkassa etter middag så vet vi det på forhånd for å si det sånn: blir ikke mye tid igjen til å ut på det viset mellom middagen og kveldsmaten. Men det endrer seg jo når han blir eldre. Nå er han 14 mnd, og vi trenger det ikke.

Ull undertøy er et must ja, gjerne ett par skift, ullsokker, kjøper du Ulvang med antiskli så trenger du ikke tøfler. Dersom hun bruker smokk så har vi smokker med navnet på fra navnesutten.dk eller .com

også må du huske å merke alt av klær. Skrive med tekstilpenn eller stryke på navnelapper.

Skrevet

Trolldress har jeg bestemt meg for at hun ikke skal ha. ei på barselgruppa jobber i barnehage og sier at den ikke er så bra, dårlig bevegelse for ungen bl.a.

har en H&Mdress fra før som jeg tenkte å ha hjemme. hun bruker ikke smokk heldigvis:) takk for tipset om å merke klær, det er vel høyst nødvendig :)

Skrevet

Vi har ikke dobbelt opp med uteklær til småen. Han har skikkelig dress, regntøy, sko osv i barnehagen. Så tar vi heller med oss hjem når vi vet vi kommer til å trenge det og i helgene, Nå har han fått seg et ekstra sett regntøy til å ha hjemme, men det er et billig sett fra spar kjøp. Helt greit å ha i reserve.

Ullklær til å ha under uteklær har vi dobbelt opp av.

Jeg vil anbefale å snakke med barnehagen om hvilke klær de anbefaler. I "min" bh er f.eks cherrox og fleece ikke noe særlig populært. Ull er et must mener nå jeg uansett.

Skrevet

javel, skal ta en prat med de i barnehagen. tenkte meg en tur oppover før start uansett, for å se hvordan de har det :) huff for en skrekkblandet fryd.. lille puppegale babyen min skal i barnehage!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...