Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg litt her??? Jeg og min x har en samværsavtale vi begge har skrevet under. Denne funka så vi måtte til mekling. Ble enige da vi satt der om hvordan avtalen skulle være.

Men da den skulle skrives slo far seg vrang og var ikke enig lenger. Men etter mye fram og tilbake fikk vi skrevet en vi begge kunne leve med, der står det at barnet skal leveres 3 ganger på SFO av far også skal vi ta det opp til vurdering igjen. MEN denne er enda ikke underskrevet. Og i den gamle avtalen som er underskrevet står det at far skal levere han her søndag ettermiddag.

Jeg har allikevel latt far levere han 2 ganger på SFO og denne helgen skulle det bli 3. gang. Så skulle gutten min i bursdag i nærområdet her idag og jeg sa at jeg skulle hente han og far heller kunne levere på SFO neste gang. Men da jeg kom for å hente sønnen min i bursdag hadde allerede far hentet han. Dette er jo IKKE hva som står i den avtalen vi skrev under på begge to!

( må jo få med at far bor 1 times kjøring unna her, og bursdagen varte til kl 17 og var 5 min gange herfra ).

Hvor mange brudd på en skriftlig samværsavtale skal det være før man kan nekte samvær ( om man i det hele tatt kan det ) ?????

Hva skal jeg gjøre nå?????

HJELP MEG........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En avtale gjelder bare frem til den blir brudt første gang. Men du kan ikke nekte samvær pga dette. For det er ikke til skade for barnet. Eneste problemet er at det blir uforutsigbart for deg som voksen. Og en irritasjon.

Men du kan ta en prat med barnevernet om det skader barnet og det blir urolig. Eventuelt familiekontoret. Eller kontakte en advokat, og få denne til å skrive et brev til far.

Men nekter du samvær, så byter du lov om foreldre og barn, og det er alvorlig. Og du kan risikere å miste den daglige omsorgen, om far velger å gå til sak. Det skal veldig tungtveiende grunner til for å hindre samvær.

Skrevet

TUSEN TAKK for svar. Skal ta noen tlf imorgen jeg ;) Og ikke holde barnet hjemme fra far ;)

og igjen, takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...