Gå til innhold

Tråløst internett- farlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hørt om tråløst internett kan være farlig med henhold til stråling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det farlig så må det evt være farlig å bo i byen da?

Og da er det såvidt man er trygg på landet....

Det der synest jeg hørtest litt vel hyterisk ut...?

Skrevet

Dette er helt ufarlig.. Tenk bare man går en tur på kjøpesenter/ i en by.. Det er tusenvis av trådløse nettverk overalt.. Og ikke nok med det, men det er stråling fra det meste elektronisk..

Det er mye stråling i f.eks en lcd tv, eller en mikroovn..

Så tenk bare på alle hus og alle som har alt dette..

Skrevet

At det finnes overalt, betyr ikke at det er ufarlig!!! I hvor mange år har vi hatt trådløst internett? Tror du virkelig man har rukket å forske på hvorvidt strålingen er farlig eller ikke?

 

Noen mennesker merker strålingen fra routeren MEGET godt. Selv merker jeg det blir rart i ørene når jeg sitter mindre enn halvannen meter fra. Andre kan ikke være i samme rom engang.

Skrevet

Ja, men hva kan vi gjør med det da?

Er det noen grunn for å gå rundt å bekymre seg?

Strålene blir ikke borte av den grunn!

Skrevet

Spurte jordmor om det, og det er ikke farlig...masse stråler over alt, nå som nyere teknologi har kommet er strålen mindre. Hadde det vært farlig ville det vært kampanjer som røyk og alkohol kampanjer:o) Det sa jordmor.....

Skrevet

Dette var kanskje å ha litt i overkant tro på jordmors kunnskaper. Men, er enig i det som blir sagt over her at det er lite vi kan gjøre med det så er vel ingen stor grunn til å bekymre seg ekstra.

 

Det er jo sant at det er noe man faktisk vet svært lite om da!

Skrevet

Strålingen er nesten helt sikkert ikke sunt for oss..verken den vi får i oss pga trådløst internett eller andre typer stråling..

Er dette noe man bekymrer seg over bør man nok flytte til et fjell langt langt unna sivilisasjonen...

Nei,vi har ikke nok forskingsdata på strålinger som er "nymotens" og eventuelle langtidskonsekvenser av det..Det er bare slik det er...Ikke noe å gjøre med..om det er noen trøst så vil det mer eller mindre si at skulle man få noen senvirkninger av dette så vil alle de neste generasjonene ha dette så det vil da være betraktet som "normalt" etter relativt kort tid...

 

Skrevet

hmm..kom på et annet alternativ og...det er såppas mye kosmiske strålinger oppi i høyden så kan være mye bedre å flytte til en liten landsby i afrika hvor de ikke har strøm..da bør du kunne slippe unna det verste...der er mye mer utbredelse av HIV der nede,men du slipper ihvertfall den verste strålingen fra trådløst nettverk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...