Luna** Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 hei. når er det forsvarlig, dvs ingen risiko å kjøre bil i ca 1 time med spebarn i bilen. kjørte ca 1 time når vi skulle hjem fra sykehuset, men vil ikke utsette ryggen og nakken til barnet... noen med linker til sider med info. vanskleig å finne freminn på trygg trakikk....
Gjest Ut på tur Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Her inne er det stading mange tråder om temaet, det virker som om spesialistenes synspunkter er delte. Dersom det er snakk om å kjøre av og til tror jeg ikke du skal bekymre deg. Er det daglige turer er det kanskje værre. Husk at det skal ikke så mye til før babyen sitter 1 time i stolen. Du bruker 10 min hver vei til butikken, så bruker du 30 min på butikken og så sitter babyen 10 min i stolen totalt mens du bærer varene ut av bilen
Gjest Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Vi sendte mail til trygg trafikk, og de mente at det var ikke noe problem med en time i bilstolen. Men ikke mer enn det. De sa at man bør ta et kvarter pause per time frem til barnet er 2mnd. Etter det er det pause hver tredje time... Det var iallefall det vi fikk høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå