Gå til innhold

Eg har endelig Fødd.(fødsels historie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vetle Noah kom 31 oktober som ett skudd.

Får prøve å fortelle om kossen alt gjekk selv om ammetåka har lagt seg godt allerede.

Starta med rier kl 4 om natta var allerede då 5-7 min mellom kvar rie men av ventet det litt tok ein dusj og spiste frokost reiste inn kl 6,men rekna med at eg skulle komme heim seiner kanskje for på vei inn dabbet riene av. Kom inn og traff på ei veldig hyggelig jordmor, men som var litt i stuss om kossen han låg med hode eller sete, syns dette var var då han har ligget med hode ned siden juni. Så dei tok ein ultralyd for å sjekke for sikkerhetskyd. Då vart det oppdaget at eg ikkje hadde noko fostervann igjen(eller veldig lite). Så det ble bestemt at eg skulle bli satt i gang. Dei tok fostervannet,men det var ikkje mykje å snakke om. Så etter ein tim ble eg satt på drypp nå var vel kl blitt 11 trur eg. Så låg eg med rier fikk jo ikkje gå så mykje pga den dingsen dei fester på hode til babyen for å sjekke at han har det bra. Eg skal ikkje legge sjul på det rier er jævligt vont har aldri vert med på noko verre og eg sa til samboeren min fleire ganger no vil eg heim, (logisktanke gang borte vekke). Så etter nokon timer med rier så ble åpningen sjekket 5 cm opning, då var kl blitt 13.00 no ville eg ha epudral fo eg klarte ikkje meir var heilt utslitt. Så det ble bestilt nå kommer den fæle parten med min fødsel legen som skulle sette epudralen kom ikkje han somlet så etter lang tid kom han ka kl var veit eg ikkje med 13.30 kan eg tenke meg. Så då han endelig kom så tok han å stod å snakket i tlf om ei gameldame som hadde hatt hjerneslag i 20 min, så du kan tenke deg kor frustert samboeren min ble og ikkje minst meg. Så samboeren min ba han gjere jobben sin. Og då vart legen fornærmet så han nektet å sette epudral før samboeren min gjekk ut, men eg nektet han å gå ut og ba legen dra til helvete for eg måtte presse, så då gjekk han mot jordmoren sin vilje han kunne no ha blitt til hu hadde sjekket opningen i det minste. Men då hadde eg 9 cm opning. Så etter ca 20 min med deilige pressrier var Noah ute. Skriver deilige pressrier for det var ikkje vont på den måten det var godt på ein måte.

Han var 3660g og 51 cm lang.

Eg sydde 4 små sting. Men det som kom som ett sjokk for meg som eg ville skrive her sånn at andre kan være forberet på det, når dei pressa på livmora mi etter på så fosset de jo ut med blod. Det hadde ingen sagt noko om til meg. Er vist heilt normalt men føltes nå ikkje sånn ut.

Så nå går det i dulling og stelling, om amminga har kommet skikkelig i gang, men ja det gjer vont til å begynne med det var eg heller ikkje forberet på.

Så nå fere eg inn på din baby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse!!

men hvordan hadde vannet ditt gått..vet du noe om det?merket du ingen ting??

Skrevet

gratulere så mye med fin fødsel og baby:)

Skrevet

Gratulerer med prinsen, kos dere masse videre :-)

Skrevet

Gratulerer så masse:)

Å for et nydelig navn han har fått:) Min sønn heter også Noah..:)

Skrevet

Gratulerer såå mye med ditt lille nurk=)

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE VENNEN =) =) =) Lille nydelige Noah-gullet. Han er nok fiiiin. Og så fint navn. Lykke til videre med alt her i livet. Ønsker dere det aller beste. Klemmer fra

Skrevet

gratulerer!!

måtte le litt da du skrev at du ville hjem under fødselen! ;)

men det høres ut som om det ble en fin opplevelse alikevell, da!

Skrevet

gratulerer med lille Noa

Skrevet

Tusen Takk alle sammen!!!!

For å svare deg som lurte på kossen vannet gikk så vet eg faktisk ikkje, jordmoren min mente det hadde nok ikkje gått, men det er sånt som kan skje når ein går på overtid.

Han er så snill at det er ikkje til å tro første natten heime og sovet godt, ikkje heile natta gjennom da, men var rolig og grei.

Skrevet

gratulerer så mye med gutten din :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...